Sida 3 av 5

Re: Kompmallen v1.76 - Beta

Postat: 14 nov 2016, 09:59
av DHettNeck
Boggalogg skrev:
Kompmallen skrev:Vulkan He’Stan -14
-1 for every 2nd weapon he twin-links
RAW kompar han alltid -14, då codex säger master-crafts. Effekten är densamma, men det är 2 olika regler. Mitt tips är att bara ändra texten till "-1 for every weapon affected by the Forgefather special rule" så slipper man hårklyverier
Fixar.

Re: Kompmallen v1.76 - Beta

Postat: 14 nov 2016, 10:40
av Olof
Tycker gott man kan lätta lite på vulkanen också. -1 för vartannat låter rimligt för att ge sallisarna något att jobba med. De är ju lite eftersatta regelmässigt.

Re: Kompmallen v1.76 - Beta

Postat: 14 nov 2016, 11:11
av Hylander
refabricated skrev:Nu över- driver/reagerar du nog lite :)

2 maxade Stormsurges skulle gå på över -200. Så det kommer inte att synas.

Vill man spela cabal med extra allt så kompar det:
2x lvl3 sork + lvl1 sork i cabal: 37+37+12+15 => ~-100 i komp + warpcharges. Typ lika mkt som tigurius eller som en SS / WK.

Kan man spela det ena, så kan man nog spela det andra.

- - - - -

Vi vill göra "dödstjärnor of doom, death and destruction" svåra att få in i kompen. Detta eftersom vi anser att det redan finns utmärkta format för stjärnor, ITC- eller ETC-format.
En intressant sak här.

Tigge som har 75% på att jaga en spell kompar lika mkt som 3 figgar som har bättre chans att jag en spell samt att de får en bra bonus spell samt lite fler av böset. Kanske borde skilja lite mellan dem?

Är det RR på tigges "kasta spell slag" som ni kompar upp såpass?

Re: Kompmallen v1.76 - Beta

Postat: 14 nov 2016, 11:57
av refabricated
Är väl snarare hela paketet.
- Goda odds att sätta den fina magin
- Reroll på magin
- Reroll reserves
- Bästa warlordtraitet (bästa som i bäst synergie-effekter för den kreative)

Han är ju trots allt spelets (generellt) bästa IC :)

Re: Kompmallen v1.76 - Beta

Postat: 14 nov 2016, 14:23
av Naz87
Tack för repliken Olof. Det jag menar på är om The living storm verkligen är C3 men ja den är betydligt bättre än spellsen i tempestas.

Det är bara jag som surar. Har äntligen skrivit en lista och testat den som jag gillar och så kommer komp ändringar.
Men jag uppskattar verkligen arbetet ni gör med komp mallen och ska se om jag får över listan.

Har nu skrivit om den och lugnat ner mig från min överreaktion så SM är nog fortvarande på tavlan

Re: Kompmallen v1.76 - Beta

Postat: 14 nov 2016, 16:06
av benmannen
Kanon att The Coherian Host kom med i mallen! Och bra med åtminstonde en poängs upplättnad på Skyweavers.

Ett förslag till mallen: Går det att väva ihop Dark Eldar och Haemonculus Coven så de räknas som en enda faktion. Alltså så man inte får kompminus för att spela enheter ur de två codexarna i samma armé? Sak man RAW-läsa det så verkar de ge det nu...?

Kan man bara lägga till Haemonculus Coven till det här:

*Dark Eldar and Harlequins counts as the same Faction for Comp penalties, unless there is anyC4 psyker in the army

Så det blir:

*Dark Eldar, Haemonculus Coven and Harlequins counts as the same Faction for Comp penalties, unless there is anyC4 psyker in the army

Re: Kompmallen v1.76 - Beta

Postat: 14 nov 2016, 17:49
av Iambroborn
benmannen skrev:Kanon att The Coherian Host kom med i mallen! Och bra med åtminstonde en poängs upplättnad på Skyweavers.

Ett förslag till mallen: Går det att väva ihop Dark Eldar och Haemonculus Coven så de räknas som en enda faktion. Alltså så man inte får kompminus för att spela enheter ur de två codexarna i samma armé? Sak man RAW-läsa det så verkar de ge det nu...?

Kan man bara lägga till Haemonculus Coven till det här:

*Dark Eldar and Harlequins counts as the same Faction for Comp penalties, unless there is anyC4 psyker in the army

Så det blir:

*Dark Eldar, Haemonculus Coven and Harlequins counts as the same Faction for Comp penalties, unless there is anyC4 psyker in the army
Trodde den redan gjorde det då enheterna(formationerna) i Coven har DE symbol över sig?
Annars har jag spelat fel :)

Re: Kompmallen v1.76 - Beta

Postat: 14 nov 2016, 17:53
av benmannen
Så kanske det är!

Men jag trodde Space Marines har så också trots olika Codexar, men det kanske de inte har?

Re: Kompmallen v1.76 - Beta

Postat: 14 nov 2016, 20:06
av DHettNeck
benmannen skrev:Så kanske det är!

Men jag trodde Space Marines har så också trots olika Codexar, men det kanske de inte har?
I fallet du nämner så är dom redan samma faction, coven är ett Dark Eldar Supplement, inte en egen codex.

I fallet marines så är Codex SM+Angels of death samma faction, medan GK, SW BA, DA är helt andra factions.

Re: Kompmallen v1.76 - Beta

Postat: 15 nov 2016, 07:15
av Newyn
Errata på gw hemsidan har uppdaterat dreadarna. Så gissar att de ska kompa mer nu.