Beta v0.8

Moderator: DHettNeck

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Beta v0.8

Inlägg av Joakim »

Tittar på nidsen i dagarna.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Beta v0.8

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:Så länge de är med till GothCon så :)
Det kommer dom förmodligen inte vara, med tanke på att mallen som ligger 1 mars gäller för GC (var sagt så förut iaf). Jag har sagt åt GC-arr att dom bör kompa dataslates på samma sätt som dom hanterar IA-enheter. Så vill ni ha med dom där bör ni kontakta GC-arr då det inte finns en chans att alla datalsates kommer vara kompade på söndag.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Beta v0.8

Inlägg av Halvar »

DHettNeck skrev:
Flogger skrev:Så länge de är med till GothCon så :)
Det kommer dom förmodligen inte vara, med tanke på att mallen som ligger 1 mars gäller för GC (var sagt så förut iaf). Jag har sagt åt GC-arr att dom bör kompa dataslates på samma sätt som dom hanterar IA-enheter. Så vill ni ha med dom där bör ni kontakta GC-arr då det inte finns en chans att alla datalsates kommer vara kompade på söndag.
Jag har redan pratat med Joakim och presenterat länkar. Vill man köra tyrannocyte kommer man kunna göra en liknande lösning som magiskolorna att man skriver vilken enhet som ska åka med på armélistan och blir låst till det valet, annars kompar det nog värre eftersom flexibilitet är bra.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
frgil
Inlägg: 40
Blev medlem: 20 okt 2011, 07:33

Re: Beta v0.8

Inlägg av frgil »

Sitter och försöker få till spelbara Astra listor till Gothcon.
Siktade att få -15, vilket var omöjligt. Är till och med svårt att få till en hyfsad lista med -10...
Tycker Astra fordonen kompas väldigt hårt i jämförelse med många andra fordon, speciellt russarna.

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Beta v0.8

Inlägg av Joakim »

Lägg upp ett par listor så vi kan se och förklara oss.

Stanich
Inlägg: 147
Blev medlem: 09 sep 2013, 13:13
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Beta v0.8

Inlägg av Stanich »

frgil skrev:Sitter och försöker få till spelbara Astra listor till Gothcon.
Siktade att få -15, vilket var omöjligt. Är till och med svårt att få till en hyfsad lista med -10...
Tycker Astra fordonen kompas väldigt hårt i jämförelse med många andra fordon, speciellt russarna.
Tjabba! 15 är svårt, jag håller helt med, men på 10 går det definitivt.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Beta v0.8

Inlägg av Flogger »

I och med att det bara är halva kompskillnaden i differans i den aktiva kompen känns det rätt ovärt att satsa på någonting över 15 i komp. Mer åt 10 är nog vettigt då det går att smiska till det en del med en mall.

Detta kommer utan tvekan bli ett hårt gothcon jämfört med förra året :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Beta v0.8

Inlägg av Joakim »

Vilket jag också känner samt hade önskat att undvika.

Kommer att sätta mig efter Torsdag och jobba igenom 3-4 Codexar med lite olika niåver av listor för att presentera och se om allmänheten önskar att höja lägsta nivån.
Kan såklart välja att göra detta men undviker gärna att trampa för många på tåna.

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Beta v0.8

Inlägg av Kerrai »

Jag hoppas vi kan fortsätta ha Mysturneringen Gothcon, finns en del turneringar för de som vill spela hårt :)
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Beta v0.8

Inlägg av Enochia »

Joakim skrev:Vilket jag också känner samt hade önskat att undvika.

Kommer att sätta mig efter Torsdag och jobba igenom 3-4 Codexar med lite olika niåver av listor för att presentera och se om allmänheten önskar att höja lägsta nivån.
Kan såklart välja att göra detta men undviker gärna att trampa för många på tåna.
Jag tycker gott att du kan höja tröskelkompen till 15, det finns hårda turneringar, sen finns det gothcon där man får leka med alla dåliga units
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Skriv svar