Jag ser gärna komp 15 som en nedre gräns men det blir ju inte så...Johannesson skrev: ...
Ett annat problem är att tanken tycks vara att komp 15 typ ska vara en "snäll" lista men listor på 15 är ju rätt mycket hårdare än listor vanligen varit på Gothcon.
...
Beta v1.0
Moderator: DHettNeck
Re: Beta v1.0
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Re: Beta v1.0
Jag tycker också raveners är sämre än shrikes och man kan plocka på dem wxtra flesh hooks och adrenal/toxin utan kompminus så komp/poäng vinner shrikes också om man vill komma undan en gräns. Likadant med termagaunts som kan köra 20 devilgaunts och 10 termagants för samma straff som 30 termagants.
Ja' än't bittä'!
Re: Beta v1.0
att kompa nids per poäng blir dock så jävla skevt då typ allt i codexet kostar för mycket.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
- Inlägg: 997
- Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19
Re: Beta v1.0
hur tänkte ni när ni dubblade kompminuset på objectiv securd raider/venoms?
Så hemska är inte warriors och wyches så de ska kompa oändligt mycket hårdare än trueborn och incubi. Ut ett komp perspektiv blir det ju bättre komp om man tar grotesquer i stället för 5warriors med blaster
Så hemska är inte warriors och wyches så de ska kompa oändligt mycket hårdare än trueborn och incubi. Ut ett komp perspektiv blir det ju bättre komp om man tar grotesquer i stället för 5warriors med blaster
Re: Beta v1.0
Nu får du bestämma dig Ola, pratar du om warriors eller venoms?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Beta v1.0
nu när jag läser vad jag själv skrivigt är det en bra fråga, så går det när man skriver och räknar samtidigt :p
Vad jag vill koma fram till är att jag tycker att "-2 if os" på raider och venoms är lite väl högt.
nu mera kompar en 5 warriors med blaster i venom -12
Samtidigt som ett gäng trouborne med 4blaster i venom är -12
jag vet vilken enhet jag helst tar :p
Eftersom jag gärna skjuter med både venom och innehåll på den andra spelarens pjäser, så spelar os mindre roll fören till de sista rundorna, och då är sannolikheten att venomen är död ganska stor. Det är j trots allt ett av de klenaste fordonen i spelet.
Vad jag vill koma fram till är att jag tycker att "-2 if os" på raider och venoms är lite väl högt.
nu mera kompar en 5 warriors med blaster i venom -12
Samtidigt som ett gäng trouborne med 4blaster i venom är -12
jag vet vilken enhet jag helst tar :p
Eftersom jag gärna skjuter med både venom och innehåll på den andra spelarens pjäser, så spelar os mindre roll fören till de sista rundorna, och då är sannolikheten att venomen är död ganska stor. Det är j trots allt ett av de klenaste fordonen i spelet.
Re: Beta v1.0
Jag är beredd att hålla med om att -2 för obj. sec. för ett DE-fordon är lite väl hårt !
Då väljer man nog bort Obj. sec. fordon så mycket man kan....
Då väljer man nog bort Obj. sec. fordon så mycket man kan....
-
- Inlägg: 669
- Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
- Ort: Helsingborg
Re: Beta v1.0
Kan någon som ansvarar för mallen kommentera kring om totalkompen avrundas neråt eller efter vanliga avrundningsregler?
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Re: Beta v1.0
Någonting som kan röra sig 12+18 (eller 24" med upgrades) och vara ObSec är rätt jävla bra. Tycker inte -2 känns särskilt hårt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen