Sida 6 av 6

Re: Beta v0.8

Postat: 24 feb 2015, 21:25
av Flogger
10-14 spannet luktar lite väl mycket Stockholm ;)

Re: Beta v0.8

Postat: 24 feb 2015, 23:54
av Zurken
Space Marines igen:

Borde man inte kunna skriva på Armour Indomitus "same as artificer armour penalty or -4 (-2 on infantry), wichever is lowest" Annars kan Chaptermaster köpa +2 komp för 40p.

Buring Blade borde ge minus. Bättre än en fist och fisten ger mellan -2 och -5

Chapter master saknar ett minus för Relic Blade och jag tycker han borde få extra minus för Power Axe. Power Axe är ju som en budget fist och Chapter Masters fist kan kompa så mycket som -5, så Power Axe på bike/jump pack borde kompa 2-3.

Dessutom tycker jag att skillnaden mellan Chapter Master och Captain är för stor. -6 komp i grund för +1 W, +1 A och bomben känns lite väl mycket. Självklart ska 2+, bike och fistar kompa värre på Chapter Mastern, men utan dessa tycker jag att de borde kompa hyfsat likt.

Chapter Master med Jump Pack, +2 sv och Power Fist kompar -24, medans en Captain med samma kit kompar -14. Tycker verkligen inte det är värt -10 för +1A och +1W här. Jag skulle nog höja grundkompen på Chapter Master lite och istället sänka minuset för bike lite till. Utan bike är extra woundet inte alls lika bra och dessutom är det jobbigt att behöva stå still för att använda bomben med en modell som vill fram och slåss.

Mycket möjligt att jag undervärderar bomben något, men så här tänker jag.

Re: Beta v0.8

Postat: 25 feb 2015, 06:29
av DHettNeck
Zurken skrev:Dessutom tycker jag att skillnaden mellan Chapter Master och Captain är för stor. -6 komp i grund för +1 W, +1 A och bomben känns lite väl mycket. Självklart ska 2+, bike och fistar kompa värre på Chapter Mastern, men utan dessa tycker jag att de borde kompa hyfsat likt.
Jag tycker nog precis tvärt om faktiskt. Att det är för liten skillnad på dom +1W, +1A och brutna bomben känns billigt för -6.

Ska kolla på övriga kommentarer senare ikväll förmodligen.

Re: Beta v0.8

Postat: 25 feb 2015, 07:38
av Max
Håller med tröger. Räknar man dessutom med den högre kostnaden blir skillnaden ännu mindre i faktiskt komp för listan. Efter att pysslat med komp 15 listor som får in två toolade CM på bikes tror jag dom är lite för snällt kompade just nu... Men det är lite svårt med dom fruktansvärt brutna sakerna, så länge det finns billiga saker att köpa för kompen kommer man kunna spela dem. Får vänta in 0.9an och 1an men om det hade varit listinskick med nuvarande mall hade jag nog spelat ett par 6 centar i pod...

Re: Beta v0.8

Postat: 25 feb 2015, 09:14
av mtz
Jag tror på mer straff för mer än 1 unit. T.ex centurions kan få each unit after the first additionaly -30

Re: Beta v0.8

Postat: 25 feb 2015, 10:32
av DHettNeck
mtz skrev:Jag tror på mer straff för mer än 1 unit. T.ex centurions kan få each unit after the first additionaly -30
Dom har redan ett, men det ska kanske bli sötrre.

Re: Beta v0.8

Postat: 25 feb 2015, 13:34
av refabricated
Stort tack till:
- fauh
- Zurken
- Bronson
- Kimich
- thismeanswarmate
- Andy Grey
- lurräven
- Enochia
- Pipkin
- Kerrai
För att ni bygger listor med vår mall och postar dem. Det ni gör hjälper oss att förstå vart mallen är missvisande.

Att posta en lista och visa hur ni använder mallen är till mkt stor hjälp. Hoppas fler kan göra som ni.

Re: Beta v0.8

Postat: 25 feb 2015, 16:59
av Flogger
Just nu kompar 3st Tyrant Guards -21, vilket känns rätt mycket faktiskt. Jag skulle sänka dem till:

Tyrant Guards -5 (1MCP)
-5 each additional model

Hive Guards känns som de är lite väl hårt strypta det med, spontant känns det som ni missat deras BS som gått ner till 3 (samt ingen preferred enemy som för ett år sedan). -18 för 3st känns saftigt. Hade gett dem en liten sänkning:

Hive Guard -4
-4 each additional model


Ripper Swarms med deep strike kompar nu exakt som Nurglings, dock får Nurglings +1W, shrouded och invulnerable save. Hade sänkt rippers till:

Ripper Swarms -2
Deep Strike -2

-4 känns ganska rimligt.