Beta v1.0

Moderator: DHettNeck

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Beta v1.0

Inlägg av Silvertejp »

Just nu kompar attackbikes köpta till bike squads -1, känns inte riktigt som det är meningen?

Tycker fortfarande Karamazov och Coteaz kompar oerhört högt jämfört med likvärdiga karaktärer.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Beta v1.0

Inlägg av Hylander »

frigobben skrev:Som en ganska oinsatt känns det ju som att det "skräp" du fyllt på med inte är skräp och borde ha sämre komp. Firewarriors är väl inte så kassa direkt?
Nä det tycker inte jag heller men i Taus komp är de "skräp" då de kompar så lite.

Wespids är riktigt skräp både som de kompar och vad de gör men de kan ju ta objektiv och är relativt snabba samt att de gör så jag kan spela 6 bredsidor ... vilket är najs (inte för min motståndare dock..)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Beta v1.0

Inlägg av Flogger »

Tar man 28 vespids går det att få in en fullfjädrad farsightbomb på komp 13-14. Otäckt.
Senast redigerad av 1 Flogger, redigerad totalt 4 gånger.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Xenomorph
Inlägg: 70
Blev medlem: 21 sep 2012, 18:01

Re: Beta v1.0

Inlägg av Xenomorph »

Gonka Koff skrev:Jag tycker inte det där ser så konstigt ut alls. En Tervigon kompar nästan samma som en avatar, -det är väl bra? En Flyrant kompar bättre än en vanlig WraithKnight. Och om man snackar Trygoner och WraithLords, så föredrar iallafall jag WL:s på andra sidan bordet.
... när blir du nöjd? ;)
Med en sån komplicerad mall, så borde de flesta inte vara nöjda. Självklart kommer det slutligen handla om olika åsikter ;) Jag vill kunna se på en mall och inte direkt säga att ett att val är för dåligt för sin komp är inte det meningen?


Jag säger inte att alla tyranids monster är felkompade, du tittar på det som verkar stämma, titta på det som inte stämmer istället. Tycker att Wraithlords som har bra range och survivabilitet ska inte vara nära close combat Fexes.

Mawloc är dyrt kompad för något som scattrar så enkelt ska inte vara jämförbar med Hive Tyrant och en Wraith Knight.

Intern balans mellan dakka fexes och Hive Crones är suspect också.

För att tillföra något nytt, så är Shrikes billigare i komp än Raveners , något som de flesta Tyranid spelare skulle säga är det omvända.

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Beta v1.0

Inlägg av Poet »

Tycker nya allians-kompen e lite väl att ta i? Kommer ju bara mainstreama alla listor?

Tycker BB ska kompa hårt, men resten känns ju som de kvittar? Förra systemet va bättre imho, men ev. att varje BB-enhet som är imperiet kompar mer?

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Beta v1.0

Inlägg av fauh »

Poet skrev:Tycker nya allians-kompen e lite väl att ta i? Kommer ju bara mainstreama alla listor?

Tycker BB ska kompa hårt, men resten känns ju som de kvittar? Förra systemet va bättre imho, men ev. att varje BB-enhet som är imperiet kompar mer?
Problematiken med allies är att det förutsätter att man allierar in ost och det gör att mindre ostiga allies blir straffade för att man haft möjligheten att alliera in ost.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Beta v1.0

Inlägg av Flogger »

-28 för en wraithknight känns helt mongo faktiskt. Det är ju en närstridspjäs, förstår inte varför den ger + när den skaffar invulnerable save? Det är lite som att ge demonerna + för grimoire.
Samt pluspoäng för att köpa 3st ap2 blasts?

En wraithknight känns rimlig på -45. Oavsett utrustning.


-66 för 2st närstridspjäser som hoppar runt med S10 och 6st S6 Ap2 blasts samt är så gott som odödliga mot det mesta, samt även har 5++. Känns som ett nobrainer val.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

PSS
Inlägg: 70
Blev medlem: 14 nov 2014, 16:51

Re: Beta v1.0

Inlägg av PSS »

Under Astra Militarum/Militarum tempestus såg jag något som ev är galet (eller så kan jag inte läsa kompmallen korrekt)

Under kategorin nedan så skall man dra av -3 för den tredje meltagun eller plasma gun. Menar man då spritt bland alla sina Scion squads eller i en Scion Squad? För en squad kan endast ha 2 special weapons.

Militarium Tempestus Scions -5

-1 Each additional model

-3 additional for 3rd Meltagun or Plasma Gun

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Beta v1.0

Inlägg av Flogger »

Poet skrev:Tycker nya allians-kompen e lite väl att ta i? Kommer ju bara mainstreama alla listor?

Tycker BB ska kompa hårt, men resten känns ju som de kvittar? Förra systemet va bättre imho, men ev. att varje BB-enhet som är imperiet kompar mer?

Tycker inte riktigt BB är problemet längre, Tau, Necrons eller Eldar är grymma som allies oavsett BB eller ej.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Beta v1.0

Inlägg av Johannesson »

Det vanliga problemet med en ny mall brukar vara att det som folk råkar intressera sig för är det som fixas. Dessutom får den som skriker mest också oftast mest ändrat. Jag är övertygad om att det finns massor av enheter och uppgraderingar som ligger fel fortfarande. Tur att poängen på Gothcon kan justeras lite...

Ett annat problem är att tanken tycks vara att komp 15 typ ska vara en "snäll" lista men listor på 15 är ju rätt mycket hårdare än listor vanligen varit på Gothcon.

Jag kommer visserligen åka till Göteborg och spela för skojs skull, men för dem som tävlar för att vinna kommer det att handla mycket om att hitta bra hål.

För övrigt, det kvittar hur man avrundar, bara alla gör likadant.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Skriv svar