Hjälp med Komp på SW

Moderator: DHettNeck

Berga8
Inlägg: 37
Blev medlem: 28 okt 2015, 15:09

Hjälp med Komp på SW

Inlägg av Berga8 »

Hej,
Skulle verkligen uppskatta lite hjälp med hur man räknar kompen. Något måste jag nämligen missförstått. Jag har inte förstått hur man räknar för en pack leader. Se nedan två exempel:

5x Grey Hunters: 1x Plasma gun 4x bolter = -5komp (om jag förstått rätt)
Men vad kostar deras packleader i komp? Han har stormshield, terminator armour och stormbolter.

Samma sak gäller detta

4x Long fangs: 2x lascannon, 2x missile launcher = -8komp
Men vad kostar deras packleader i komp? Han har också stormshield, stormbolter och terminator armour.

Tacksam för hjälp.

Mvh
Erik

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Hjälp med Komp på SW

Inlägg av Katarsis »

En Pack Leader räknas i grund bara som en "additional model", så 5 Grey Hunters + 1 Pack Leader = -5 i grund och en "additional model" för -1, så totalt -6.

För Pack Leaderns gear och vapen så får man kolla i listan i början av arméns mall (detta gäller för all gear och vapen som inte finns listade under varje enhets entry). Varken Stormshield, Stormbolter eller Terminator armour finns listade där, så det kompar inget extra.

Edit: Så,

5x Grey Hunters: 1x Plasma gun 4x bolter, packleader (stormshield, stormbolter och terminator armour)
-5 i grund
-1*1 additional model
-1 plasmagun

4x Long fangs: 2x lascannon, 2x missile launcher, packleader (stormshield, stormbolter och terminator armour)
-2 i grund
-1*3 each additional model
-2*2 Lascannon
-1*2 Missile launcher
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Berga8
Inlägg: 37
Blev medlem: 28 okt 2015, 15:09

Re: Hjälp med Komp på SW

Inlägg av Berga8 »

Superback!!

Skriv svar