Westeros Open ITC 2016

Turneringar i Västerås med ITC-format

Moderator: fraktalen

ekekrantz
Inlägg: 211
Blev medlem: 29 maj 2014, 16:12
Ort: Västerås

Re: Westeros Open ITC

Inlägg av ekekrantz »

Vill bara göra folk uppmärksamma på att de uppdatera sin FAQ 29 januari. Denna handlade mest om tau men bra och läsa upp sig ändå.
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros

Mer ITC åt folket!

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Westeros Open ITC

Inlägg av Gonka Koff »

Apropå regler, jag undrar lite om Void Shiled Relay. Jag tycker att ITC-faq har fukkat upp ordentligt här, men det är ju såklart den vi ska spela efter. Eftersom jag utgår från att en massa spelare kommer komma släpande på den här förskräckliga manicken är det nog en bra idé att försöka reda ut hur man ska spela med den.

Från Stronghold assault:
Any shooting attack that originates from outside a Void Shield Zone and hits a target
within the Void Shield Zone instead hits the projected void shield


Det måste väl betyda att en enhet som skjuter på en annan enhet när bägge är "within the void shield" inte träffar skölden?

Från ITC FAQ:
A unit only needs to have a single model at least partially within 12” of a Void Shield Generator for the entire unit to benefit from it.

Jag antar att med "benefit" så menas att enheten är "within the void shield"?

...så om två enheter som bägge är delvis inom skölden skjuter på varandra så skyddas dom inte av skölden?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Westeros Open ITC

Inlägg av DHettNeck »

Gonka Koff skrev:Apropå regler, jag undrar lite om Void Shiled Relay. Jag tycker att ITC-faq har fukkat upp ordentligt här, men det är ju såklart den vi ska spela efter. Eftersom jag utgår från att en massa spelare kommer komma släpande på den här förskräckliga manicken är det nog en bra idé att försöka reda ut hur man ska spela med den.

Från Stronghold assault:
Any shooting attack that originates from outside a Void Shield Zone and hits a target
within the Void Shield Zone instead hits the projected void shield


Det måste väl betyda att en enhet som skjuter på en annan enhet när bägge är "within the void shield" inte träffar skölden?

Från ITC FAQ:
A unit only needs to have a single model at least partially within 12” of a Void Shield Generator for the entire unit to benefit from it.

Jag antar att med "benefit" så menas att enheten är "within the void shield"?

...så om två enheter som bägge är delvis inom skölden skjuter på varandra så skyddas dom inte av skölden?
Du tolkar deras FAQ svar rätt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
fraktalen
Inlägg: 124
Blev medlem: 17 aug 2014, 14:57

Re: Westeros Open ITC

Inlägg av fraktalen »

Yes så tolkar vi det också.
Andreas Berglund

Rank 1# ITC Europe 2017
Rank 1# ITC Scandinavia 2018

Användarvisningsbild
fraktalen
Inlägg: 124
Blev medlem: 17 aug 2014, 14:57

Re: Westeros Open ITC

Inlägg av fraktalen »

Vi fick ett återbud idag så finns en plats tillgänglig.
Andreas Berglund

Rank 1# ITC Europe 2017
Rank 1# ITC Scandinavia 2018

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Westeros Open ITC

Inlägg av XecrNist »

Kan man få resultatuppdatering efter och lottning till varje runda?

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Westeros Open ITC

Inlägg av Jesper77 »

Passa på att säga tack till Jacob som arrangerade det hela. Grymt bra jobbat och väldigt trevligt! Folket som hjälpte till med förfriskningar etc gjorde ett strålande jobb. Första gången jag spelade ITC format men jag gillade det skarpt!

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Westeros Open ITC

Inlägg av Gonka Koff »

Jesper77 skrev:Passa på att säga tack till Jacob som arrangerade det hela. Grymt bra jobbat och väldigt trevligt! Folket som hjälpte till med förfriskningar etc gjorde ett strålande jobb. Första gången jag spelade ITC format men jag gillade det skarpt!
Håller med!

Det var väldigt kul att köra ITC och träffa nya nördar. Jag kommer absolut med nåsta gång det arras i Västerås!

... Jag hoppas också att jag kommer träffa Västeråsarna nu på turneringar framöver.

/Henrik
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Westeros Open ITC

Inlägg av Ceasar »

Passar också på att tacka för en bra turnering!

Ros
+ ITC formatet
+ nya trevliga spelare man inte träffat tidigare
+ tidsschema som hölls på minuten
+ rullande fikavagn
+ prydlig och väldefinierad terräng
+ rymlig lokal
+ lunch erbjöds på plats

Ris
- inget egentligen. Men om jag ska krysta fram något så kunde det vara lite mera terräng, i form av los block

Kommer absolut nästa gång ni arrangerar

Mvh

ekekrantz
Inlägg: 211
Blev medlem: 29 maj 2014, 16:12
Ort: Västerås

Re: Westeros Open ITC

Inlägg av ekekrantz »

Vill tacka alla med, var min första turnering att hålla i och det flöt på riktigt bra och alla höll sig till tider. Vi får bli lite mer aktiva på svenska 40k turnerings svängen. Men det blir defentivt mer västerås turneringar med, det kan ni lite på=)
Tack så mycket alla för en grym helg, även fast jag fick lov att stressa dag 1 då jag vart tvungen att slängas in i spelet:D Och måste slänga en stor eloge åt mina 2 små service killar som gjorde att allt flött på:D

Mvh
Jacob Ekekrantz
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros

Mer ITC åt folket!

Skriv svar