en del udda frågor om folk och fä i 40k universumet

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: en del udda frågor om folk och fä i 40k universumet

Inlägg av Hylander »

Zurken skrev:1. Orker kan väl teoretiskt sett bli väldigt gamla, men det sker sällan. Ghazzkull har väl rätt många år på nacken om jag inte minns fel?
941.m41 är armageddon invasionen och då var han nog inte så gammal...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

PatrikW
Inlägg: 138
Blev medlem: 28 aug 2009, 12:35

Re: en del udda frågor om folk och fä i 40k universumet

Inlägg av PatrikW »

Hylander skrev:
Zurken skrev:1. Orker kan väl teoretiskt sett bli väldigt gamla, men det sker sällan. Ghazzkull har väl rätt många år på nacken om jag inte minns fel?
941.m41 är armageddon invasionen och då var han nog inte så gammal...
Han borde väl inte varit så ung, även om han snabbt blev warboss så borde det ha tagit några år att få ihop arme/flotta nog att invadera armagedon,
och sen 57 år till andra invasionen så nu är han allt rätt gammal.

taogoli
Inlägg: 162
Blev medlem: 09 mar 2010, 18:03
Ort: Norrköping

Re: en del udda frågor om folk och fä i 40k universumet

Inlägg av taogoli »

Hallåj igen.

Vilka bra svar man får, räcker nog med att ork kan bli rätt gamla och hålla formen :)

Så nu Nya frågor

7. Vilka rymdskepp hos Space marines kan transportera typ storm rawnen gunships eller motsvarande (för att "smyg landsätta"/stealhmissions och kirugiska attacker där droppods inte skulle funka, till exempel planet med starkt försvar mot rymdskepp) och hur många i så fall per rymdskepp?

8. Har läst någonstans att gunships kan färdas lite längre sträckor i rymden, stämmer det?

9. Hur mycket skulle ett Space marines "transportskepp" (för gunships, se ovan) stå emot/ta sig an i förhållande imperial navy, (även omgjorda civila skepp, typ pirater) mellan klass och lättare skepp?

10. Har Space marines någon typ av "clok"/"gömma sig" teknologi för rymdskepp eller lägger de sig helst och lurar på baksidan av typ månar/planeter osv?

Mvh taogoli
När en människa har vanföreställningar kallas det för mental sjukdom.
När många människor har vanföreställningar kallas det för religion.

Varför slå ihjäl mygg med flugsmälla, när det finns 42 cm kanoner.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: en del udda frågor om folk och fä i 40k universumet

Inlägg av Seregon »

7. Alla som kan ta drop pods misstänker jag. Däremot är det *extremt* sällan som marines skulle bry sig om att göra några kirurgiska attacker, och då skulle de inte använda gunships utan infiltrera ett litet killteam. Just det mellantinget har de inte direkt utan det är antingen 2-10 marines eller så blir det stora hammaren.

8. Ja och nej. Inte längre stäckor iom att de inte har motorerna för det, men de kan klara sig från omloppsbana ner till atmosfären alternativt lite småskeppsstrid.

9. Mer. Marine-skepp är bättre på alla sätt än Navy's motsvarande storleksklass.

10. Raven Guard och möjligen vissa Mechanicus har(/hade) det, på bekostnad av vanliga sköldar och hastighet.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Gibber
Inlägg: 204
Blev medlem: 13 okt 2008, 07:29
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: en del udda frågor om folk och fä i 40k universumet

Inlägg av Gibber »

Arioch skrev:[1b] According to another source, they have consumed one thousand galaxies and are responsible for the annihilation of millions of intelligent species.[3]
Käkat upp miljoner raser och fortfarande inte lärt sig använda granater så de slipper diffa in i terräng... illa...
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: en del udda frågor om folk och fä i 40k universumet

Inlägg av Kerrai »

Så om ingenting konstigt händer, så kommer Tyraniderna "vinna" tillslut. Då den biomassan de käkat upp iom tusentals galaxer bör vara för stor för att stoppas.

Its just a matter of time om nom nom
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Mattias H
Inlägg: 235
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:20

Re: en del udda frågor om folk och fä i 40k universumet

Inlägg av Mattias H »

Ja de är ostoppbara.

Precis som de flesta andra raser i 40K...

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: en del udda frågor om folk och fä i 40k universumet

Inlägg av Valrosskorv »

Äh, inga problem, the Emperor protects vet ni väl? :P

Hoffa
Inlägg: 87
Blev medlem: 25 jan 2010, 10:29

Re: en del udda frågor om folk och fä i 40k universumet

Inlägg av Hoffa »

Det är ju ingen som var hur mycket tyranider det finns i intergalaktisk rymd... Eller hur mycket biomassa som går åt för att flytta sig mellan Galaxerna. Tyranidernas rymdskepp är ju egentligen enorma levande organismer och de behöver nog förbränna en hel del biomassa bara för att hålla sig vid liv.
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: en del udda frågor om folk och fä i 40k universumet

Inlägg av egge »

Gibber skrev:
Arioch skrev:[1b] According to another source, they have consumed one thousand galaxies and are responsible for the annihilation of millions of intelligent species.[3]
Käkat upp miljoner raser och fortfarande inte lärt sig använda granater så de slipper diffa in i terräng... illa...
Jag är inte bitter...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar