Helt ny i 40k, vill börja med tau.

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Mattias
Inlägg: 10
Blev medlem: 04 mar 2013, 08:21

Helt ny i 40k, vill börja med tau.

Inlägg av Mattias »

Hej alla!
Jag är helt ny vad gäller 40k, har spelat fantasy i x antal år. Jag har funderat på att starta en 40k armé, mer specifikt tau.

Finns det nån snäll tau spelare där ute som kan ge mig lite tips vart jag ska börja. Vill inte köpa en massa enheter som jag sedan aldrig kommer att använda. Alltså, tips på en bra start så jag kan börja spela slag på mindre poäng.

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Helt ny i 40k, vill börja med tau.

Inlägg av Flygmaskin »

Det ryktas om att Tau skall få ett nytt codex och en remake på massa modeller relatitvt snart. Mitt tips är att vänta.
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Helt ny i 40k, vill börja med tau.

Inlägg av Excessus »

Även om det vankas ny codex enligt ryktena, så kan det aldrig vara fel att köpa en box med helt vanliga små fire warriors. Det finns alltid plats för troops, och det är bra att ha ett färgschema klart när codexen släpps...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Helt ny i 40k, vill börja med tau.

Inlägg av Flygmaskin »

Det är sant. Kan dock vara en idé att försöka mångla till sig några av polarens överblivna FW ifall de nu skulle släppas nya.
Människomat, till exempel spannmål.

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Helt ny i 40k, vill börja med tau.

Inlägg av Stefan-RT »

Jag hade väntat med skaffa Tau tills boken släpps.

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Helt ny i 40k, vill börja med tau.

Inlägg av Anton »

Inga plastgubbar har ersatts de senaste 10+ armésläppen och det finns ingen anledning att tro att det skulle hända just Tau. De kommer att få nya saker och minst en av dem kommer att flyga.

Det är förstås bra att läsa den nya boken innan man limmar sina Crisis Suits men det är tråkigt att vänta om man är sugen på att börja och igen egentligen vet exakt hur lång tid det är kvar. Magneter i armarna så att man kan byta vapen är en bra lösning om du orkar.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Helt ny i 40k, vill börja med tau.

Inlägg av Flogger »

I slutet av denna månaden bör pre-orders komma upp på GWs hemsida för just Tau.

Tills dess, måla massor med fire warriors :)

Har själv börjat spela Tau nyligen och har 50 fire warriors som jag håller på att måla :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Mattias
Inlägg: 10
Blev medlem: 04 mar 2013, 08:21

Re: Helt ny i 40k, vill börja med tau.

Inlägg av Mattias »

Tack för alla svar. Som det låter verkar det som att man inte kan hamna fel med fire warriors :).

Och tack för info att det är på gång med en ny codex, jag ligger nog lågt tills den dyker upp, då det finns skelett kvar att måla ändå.

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Helt ny i 40k, vill börja med tau.

Inlägg av Flygmaskin »

Anton skrev:Inga plastgubbar har ersatts de senaste 10+ armésläppen och det finns ingen anledning att tro att det skulle hända just Tau. De kommer att få nya saker och minst en av dem kommer att flyga.

Det är förstås bra att läsa den nya boken innan man limmar sina Crisis Suits men det är tråkigt att vänta om man är sugen på att börja och igen egentligen vet exakt hur lång tid det är kvar. Magneter i armarna så att man kan byta vapen är en bra lösning om du orkar.
Fire Warriors kanske inte är så stor risk att de gör om, men nya suits verkar vara på gång enligt ryktena.
Mattias skrev:Tack för alla svar. Som det låter verkar det som att man inte kan hamna fel med fire warriors :).

Och tack för info att det är på gång med en ny codex, jag ligger nog lågt tills den dyker upp, då det finns skelett kvar att måla ändå.

Låter klokt.
Människomat, till exempel spannmål.

Skriv svar