Space Wolves som inte är grå

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Space Wolves som inte är grå

Inlägg av Jimmy Johansson »

Hur accepterat är det att ha vanliga marines (med lite wolvesbits iofs) som inte är målade i Space Wolves färgerna. Är lite sugen på att börja spela dom men är inte så sugen på att skaffa massa mer marines. Dock använder jag redan huvuden från SW och kommer säkert att använda mer av deras bitz allteftersom.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Papa D

Re: Space Wolves som inte är grå

Inlägg av Papa D »

Jag kör med svart | röda death wings.. tyckte de vita färgschemat var så trist, så jag hittade ett succesor chapter som hade svart å lite rött. De e ingen som sagt något om detta på varken RT's KM eller på BSK. De viktigaste e väl att de e WYSIWYG...

Mina 5 cent.

P daddy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
bladerunner_35

Inlägg av bladerunner_35 »

Den ökända Greven Count As är din vän.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Marines som marines, jag skulle t.o.m. tycka att det skulle vara ok att spela Chaos med vanliga marines. Du kan alltid förklara ditt listval med fluff ("mitt chapter är extra aggresiva och gillar att vara nära fienden, det representeras bättre av SW codexet än det vanliga" t.ex). Jag tror inte många skulle hindra dig från att spela vanliga SM som vargar (eller DA/BA/BT) eller tvärt om.
Alexander Merinen

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Rent utseendemässigt är det väldigt få skillnader på en standard SM och en CSM.
Det är några få detaljer man konverterar lätt om man vill.
Ingen har varken påpekat eller noterat att jag har någon SM bland mina CSM då jag konverterat dom ganska bra men någon är nog helt okonverterad. Dock smälter han in så bra så ingen tänker på det.

Dock har dom inte fått gå alltför många matcher..

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Själv reste jag runt på turneringar med blåa bloodangels i ett halvår. Detta var strax innan C:SM kom och planen var att spela ultramarines när kodexen väl kom.

Visst blev jag pikad utanför spelbordet för det, men det tyckte jag var helt okej eftersom modellerna var så uppenbart ultramariniga. Men inte fan blev det problem under själva spelandet. Ingen sade någonsin "Amen asså, jag förlorade ju faktikt bara för att dina blood angels har fel färgschema".

Personligen kan jag spela mot vinkorkar med påklistrade bolters, fistar och laserkanoner. Det enda kravet jag har är att jag fattar vad det är jag möter samt att modellerna har rätt storlek.

Sen är det klart att allt blir mer kul om armén är snygg och fin.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Gonka Koff skrev:
Personligen kan jag spela mot vinkorkar med påklistrade bolters, fistar och laserkanoner. Det enda kravet jag har är att jag fattar vad det är jag möter samt att modellerna har rätt storlek.

Sen är det klart att allt blir mer kul om armén är snygg och fin.
Du menar Necrons eller??
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Honken

Inlägg av Honken »

Från ett personligt plan:

Jag håller på fluffet tillräckligt hårt att det inte finns några levande avknoppningar från Space Wolves och att det då inte kan finnas några alternativa färger på arméer som vill kalla sig för Space Wolves.

Men som sades innan, så länge man inte säger att det är just Space Wolves man spelar utan bara använder reglerna så kommer die-hards inte att bry sig.

I övrigt är folk ganska överseende då man vet att det är ett stort universum och nästan vad som helst kan hända :)

kvarntobben

Inlägg av kvarntobben »

Rofugos skrev:Hur accepterat är det att ha vanliga marines (med lite wolvesbits iofs) som inte är målade i Space Wolves färgerna. Är lite sugen på att börja spela dom men är inte så sugen på att skaffa massa mer marines. Dock använder jag redan huvuden från SW och kommer säkert att använda mer av deras bitz allteftersom.

deathwing e igentligen bleeched bone som enligt fluffen var det att dom ändrade färgen till det efter en invation av gensteelers.
Det var för att hedra den squaden klarade invasionen , visst det låter skumt.
Men från början så var allt i dark angels Svart

sen space wolf grey är inte riktigt grå den e mer blåaktig

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Jag tycker folk verkar vara ganska liberala i avseende på vad de möter. personligen tycker jag att det går någon slags gräns vid att man spelar med en armé målad i ett chapters färger men med ett annat chapters regler.

Det kommer dock inte att hindra mig från att snart göra det på en turnering nära dig :twisted: . Sen får jag väl ta att känna mig lite lam...
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Skriv svar