Mälardalen en vit fläck ?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Hoffa
Inlägg: 87
Blev medlem: 25 jan 2010, 10:29

Mälardalen en vit fläck ?

Inlägg av Hoffa »

Jag har haft min 40k arme på hyllan i många år. Nu tänkte jag börja spela igen och har börjat leta efter en lämplig turnering att åka till. (Som bekant bra att ha något som motiverar till att måla klart de där sista omålade figurerna)

Dock håller jag till i Stockholm numera och när jag tittar i "turneringar" forumet så verkar mälardalen vara en vit fläck i 40k sverige.

Närmaste turneringar verkar finnas i Falun eller Linköping. Stämmer det eller har jag missat något ? Som Fantasy spelare har jag varit van vid att det finns hur mycket som helst att åka på i Västerås/Uppsala/Stockholm. Brukade inte både Rouge Trader och Atlantis ha 40k turneringar ?
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Mälardalen en vit fläck ?

Inlägg av Nefrums »

det har arangerats ett par tunerinar där, slemcon och RTO brukar båda gå en gång om året.

Men om du kan tänka dig att åka lite längre så är Gothcon i göteborg i påsk ett alternativ.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Falkman
Inlägg: 219
Blev medlem: 30 okt 2009, 16:30

Re: Mälardalen en vit fläck ?

Inlägg av Falkman »

Hampus Berg (Atlantis) har iaf sagt att han skulle vilja anordna en 40k-turnering på årlig basis i Atlantis regi, så mycket vet jag.
Sen skulle jag gärna se en 40k-turnering i Västerås också, problemet är bara att vi på VW inte känner till nåt större intresse för 40k i Västeråsområdet, alltså känns det inte som att vi har nån bra grund att stå på där. Vi kanske är helt ute och cyklar dock.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Mälardalen en vit fläck ?

Inlägg av HeadWar »

40k-spelare är iofs inte rädda för att åka runt lite. För Stockholmare är Västerås "väldigt" nära, och från Göteborg är det smidigt att ta sig med tåg. Dessutom borde Västerås kunna dra till sig en del folk norrifrån också, tycker man.

Falkman
Inlägg: 219
Blev medlem: 30 okt 2009, 16:30

Re: Mälardalen en vit fläck ?

Inlägg av Falkman »

Givetvis, folk brukar komma till våra Fantasyturneringar från hela landet så det i sig är inget problem, jag tycker bara det skulle kännas "konstigt" att arrangera en turnering utan lokal support, då kan man lika gärna hålla den nån annanstans.

Hoffa
Inlägg: 87
Blev medlem: 25 jan 2010, 10:29

Re: Mälardalen en vit fläck ?

Inlägg av Hoffa »

Förra försöket att ordna en lokal 40k turnering i Västerås gick väl i stå för att vi inte kunde hitta 16 intresserade, har för mig att de stannade på 12. Huvudsakligen för att folk saknade målade arméer.

40k i Västerås har fastnat i den onda cirkeln att ingen satsar på spelet och målar upp sin arme efter som ingen annan har en målad arme.

Men det där var ju ett tag sedan nu. Kanske läge för en 1500p turnering i Västerås öppen för alla. Föreslår 1500p för att alla Västeråsare med halvmålade arméer ska motiveras att måla lite till utan att det blir för mycket att göra.
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!

Falkman
Inlägg: 219
Blev medlem: 30 okt 2009, 16:30

Re: Mälardalen en vit fläck ?

Inlägg av Falkman »

Jag ska försöka ta upp det hela till diskussion på nästa styrelsemöte då.
Verkar ju som att Fantasy Bash verkar vara på väg att läggas ner, så då har vi en lucka på våren där vi inte anordnar nåt, där skulle man kunna lägga in en eventuell 40k-turnering isåfall.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Mälardalen en vit fläck ?

Inlägg av Katarsis »

RTO planeras i vår, info bör komma upp inom den närmsta tiden.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

PeterWelzien
Inlägg: 223
Blev medlem: 09 okt 2008, 06:52
Ort: Uppsala

Re: Mälardalen en vit fläck ?

Inlägg av PeterWelzien »

Jag håller med om att det är förvånasvärt lite 40k-turnerningar i Mälardalen. Med tanke på folkmängden så tycker jag att det borde finnas en ansenlig mängd 40k-spelare här.

Men som sagt, Hampus funderar på en årlig turnering i Uppsala. Problemet vi har är att trots att Uppsala är sveriges fjärde största stad, så är det väldigt svårt att få tag på en lämplig lokal. Hampus slet som ett djur för att hitta en lokal till QFA efter att skolan som vi har hyrt tidigare helt plötsligt inte ville hyra ut längre. Jag har erbjudit Hampus så mycket hjälp han behöver, så hittar vi bara en lämplig lokal, så blir det kanske en turnering i Uppsala i höst.
/Peter Welzien

Skriv svar