Avhopp och hur man löser det?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Avhopp och hur man löser det?

Inlägg av egge »

Håller med. Betala och avhopp blir inte pengar tillbaka. Vill du inte betala innan så fråga dagen innan turneringen och så får du betala dubbelt vid dörren men kan inte paxa en plats utan att ha betalat innan. Jag tror det ligger på arrangörer att göra så. Det är dem som styr och bör vara klart mer mordiska med detta.
Senast redigerad av 1 egge, redigerad totalt 9 gånger.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Avhopp och hur man löser det?

Inlägg av Röde »

egge skrev:Det är dem som styr för det och bör vara klart mer mordiska med detta.
Öhh... Va? Fyllepost?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Avhopp och hur man löser det?

Inlägg av Gonka Koff »

Äh, han är ju så där, den där Egge. Precis lika obegripligt som vanligt. ;)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Avhopp och hur man löser det?

Inlägg av egge »

Förstår inte vad ni syftar på. ;)
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Hoffa
Inlägg: 87
Blev medlem: 25 jan 2010, 10:29

Re: Avhopp och hur man löser det?

Inlägg av Hoffa »

Ju högre medelåldern blir desto mer problem blir det med detta. I det generella fallet är inte förlust av anmälningsavgiften särskilt avskräckande när man har jobb.

Problemet är att man, även om man inte är 100% säker på att man kan åka måste anmäla sig fort efter som turneringarna blir fullsatta ganska kort efter att anmälan öppnas. Det leder till att man anmäler sig först och tänker efter sen. Jag har varit med om att missa turneringar p.g.a. att när jag väl insåg att jag skulle kunna åka (Vilket fortfarande var innan sista dagen att anmäla sig) var det fullsatt sedan länge. (Även reservlistan var full med 10 reserver).

Kanske skulle det hjälpa lite om man annonserade ut turneringen ett par veckor innan man öppnar anmälan så att folk faktiskt hinner kolla upp att de verkligen kan åka ?
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Avhopp och hur man löser det?

Inlägg av Flogger »

Hoffa skrev:Kanske skulle det hjälpa lite om man annonserade ut turneringen ett par veckor innan man öppnar anmälan så att folk faktiskt hinner kolla upp att de verkligen kan åka ?
Det där tror jag på!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Pappersbåt
Inlägg: 219
Blev medlem: 26 mar 2012, 19:20
Ort: Halmstad

Re: Sv: Avhopp och hur man löser det?

Inlägg av Pappersbåt »

Flogger skrev:
Hoffa skrev:Kanske skulle det hjälpa lite om man annonserade ut turneringen ett par veckor innan man öppnar anmälan så att folk faktiskt hinner kolla upp att de verkligen kan åka ?
Det där tror jag på!
+1 på den!

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Skriv svar