ETC - allmänintresse

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
MFL
Inlägg: 204
Blev medlem: 12 jan 2013, 21:50

Re: ETC - allmänintresse

Inlägg av MFL »

Grymt bra tråd!
Tror många uppskattar och får mer förståelse för det arbete som ligger bakom det ni gör.
Hade själv lite naiva tankar runt hur mycket det egentligen krävs av spelare med ETC ambitioner innan jag lärde känna några av er.
Mattias Lindeberg

Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Re: ETC - allmänintresse

Inlägg av Gullberg »

Kan bara instämma i vad alla andra säger denna tråden ger en god insyn i tänket som ligger bakom något så komplext som att bygga ett landslag. Blir ju själv peppad på att försöka klättra på rankningen och iallafall ge ett bättre motstånd till landslagsspelarna.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: ETC - allmänintresse

Inlägg av Papa D »

Jag tror att Refab öppnar tråden bäst - Jag har själv varit tvungen att säga till några av mina närmsta 40k vänner att dom helt enkelt inte får vara med.... Alla som spelar bra har chansen, inget kommer pga att man e vän med kaptenen. Det tog min bror 3 år innan han fick va med. Det jobbigaste som finns är att förklara för en vän att han inte får vara med, men jag - om jag e kapten, kommer alltid ta ut den som jag anser vara bäst i rollen... eDet jag vill säga är - etc är inte för en enskild grupp, och den gruppen väljer om sig själv som en grupp av inbördes beundran... Jag och troligen alla kaptener kommer välja ut de, de tycker e bäst. Om jag blir kapten, kommer jag bara auto välja ut en person, Jimmy, han tog mest poäng på årets etc, som slag/ställ/secret tog han 88p bättre än våra slaglistor. Topp 3 kommer vara auto kvalificerade och jag kommer välja att vara spelande kapten. Så 3 öppna platser. Go grab yourself a seat if you you really want it!!

MvH

D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: ETC - allmänintresse

Inlägg av refabricated »

De va ju fasen va du får det att låta hårt och kallt Daniel :D

Själv ligger jag 1:a just nu men kommer snart att tappa ~23k ranking poäng. Och många andra i toppen kommer även tappa mellan 7-25k. Så visst finns det goda möjligheter att armbåga sig fram.

Känner sig någon manad att jobba för en plats i laget så hör gärna av er till mig. Jag kommer hjälpa er så mkt jag kan med kommentarer på armelistor inför turneringar, svara på frågor eller vad fan som helst.
Kanske inte behöver sägas men tåls att sägas iaf, även om du inte har planer på att tävla om platserna så hjälper jag dig gärna. Älskar hobbyn och jag gillar prata(som alla som spelat mot mig vet).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: ETC - allmänintresse

Inlägg av Hylander »

Kan bara erbjuda samma hjälp som Olof. Vill ni ha tips på listorna så är det bara att fråga på. Sedan gillar jag att klura på hur spelet skall spelas osv för att vara så trixig som möjligt. Så fråga även om sådant.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: ETC - allmänintresse

Inlägg av egge »

En sak som kan vara kul att följa är mer tankar och bloggar om ETC. Tyvärr har jag inget intresse alls för 40k men jag skulle väldigt gärna följa en ETC blogg. När kapten valts är det enkelt att skapa en blogg som alla i laget får posta i. Jag vet att det är mycket hemligt med spioner och sådant men tror faktiskt att vi skulle tjäna mer som community om tankar om ETC, träningsideer pitchade arméer och taktiksnack skulle komma upp på en blogg. Jag har haft känslan att min blogg höll sig levande bara för att den faktiskt uppdaterades.

Själv tänker jag börja lobba för DZC ETC. Hur svårt kan det vara att ha det?

Man kan också lägga till Fantasy. ETC här är väldigt...ensamt och det finns goda möjligheter att ha allt svenskt ETC relaterat på en blogg så att man kan få en massa roliga uppdateringar och tankar. Det skulle bli mer eller mindre Sveriges VM figurspelsblogg!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar