Age of Sigmar?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Mr_riot

Re: Age of Sigmar?

Inlägg av Mr_riot »

Flogger: jag hade lätt kört två timmar till Jönköping för att spela en match mot dej Flogger med de förutsättningarna som du beskrev ovan ;)

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Jag tycker det verkar vara ett utmärkt spel för bring in battles och för att vara tolv år, ha 20 figurer från lika många olika lådor och spela improviserade figurspel baserat på något random regelsystem man hört talas om. Typ som det drakriddarna-baserade riddarlegofigurspelet jag och mina kompisar spelade på någons pojkrumsgolv.

Hade det inte varit för de första stapplande stegen hade jag inte spelat 40k idag. Min poäng är att kidsen kommer älska det och deras pengar är tokviktiga för att vi ska ha kvar vår hobby i framtiden.

Jag gillar att gw vågar göra helt om.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Mest intressant tycker det är att de väljer att köra alla regler och alla "army books" som gratis pdf-er som bara är att ladda ner från hemsidan.
Att de kör den strategin för ett av sina spel, men samtidigt siktar på högkvalitetsböcker med konstverk och färg och extra lull lull för ett annat, tycker jag är oväntat.

Jag undrar vad gratisreglerna kan få för effekter på 40k på sikt, opinionen lär vakna när de nu visar att de faktiskt kan lägga upp reglerna gratis, på flera språk dessutom.
Warhammer-regler på svenska direkt nedladdningsbart från GW, och gratis... Vem hade gissat på det?

Halvar

Inlägg av Halvar »

Kaptenen skrev:Mest intressant tycker det är att de väljer att köra alla regler och alla "army books" som gratis pdf-er som bara är att ladda ner från hemsidan.
Att de kör den strategin för ett av sina spel, men samtidigt siktar på högkvalitetsböcker med konstverk och färg och extra lull lull för ett annat, tycker jag är oväntat.

Jag undrar vad gratisreglerna kan få för effekter på 40k på sikt, opinionen lär vakna när de nu visar att de faktiskt kan lägga upp reglerna gratis, på flera språk dessutom.
Warhammer-regler på svenska direkt nedladdningsbart från GW, och gratis... Vem hade gissat på det?
vem hade gissat att neurothropes, tyrannocytes och dylikt skulle komma som gratis nedladdningsbara pdfer?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Jag tror spelet GÅR att balansera upp, men vem fasen orkar?

Det kommer nog gå vägen av dreadfleet...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Min gissning är att WFB community kommer sätta upp egna poängkostnader, liknande dagens komp-system. Så spelarna själv balanserar spelet.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Reglerna finns delvis på svenska! Det bygger för roliga missförstånd för dessa "kids" vi pratar om ;)

Bild

Bild
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

NilssonHarHund skrev:Jag tycker det verkar vara ett utmärkt spel för bring in battles och för att vara tolv år, ha 20 figurer från lika många olika lådor och spela improviserade figurspel baserat på något random regelsystem man hört talas om. Typ som det drakriddarna-baserade riddarlegofigurspelet jag och mina kompisar spelade på någons pojkrumsgolv.

Hade det inte varit för de första stapplande stegen hade jag inte spelat 40k idag. Min poäng är att kidsen kommer älska det och deras pengar är tokviktiga för att vi ska ha kvar vår hobby i framtiden.

Jag gillar att gw vågar göra helt om.
Precis min tanke också! Om detta slår är det bra för oss "gubbspelare" inom 40k, eftersom det säkrar GWs tillväxt och fortlevnad.

Det som talar emot att detta slår är avsaknaden av lore för att bygga en ny marknad. Jag menar, vem utanför GWs snäva sfär har hört talas om Sigmar och de andra lirarna? Orcher har alla rollspelsnördar fajtats med oavsett plattform. Och hur säljande är deras youtubefilm om startboxen jämfört med trailers för nya dataspel?

Erkänn, det blir ju vi som köper dem till våra barn, men vem mer?

Skickat från min iPhone med Tapatalkoø

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Jag ser definitivt att jag hade älskat detta som 10åring :D

Skickat från min A0001 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Max

Inlägg av Max »

Ja, dom här reglerna låter precis som så vi spelade när vi inte kunde engelska, inte förstod hur något egentligen funkade men hade askul iaf :) Synd att ett så gammalt och fint spel som fantasy slutar såhär dock...

Skriv svar