Favoritböcker från Black Library

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Favoritböcker från Black Library

Inlägg av stormshaft »

Serpent skrev:Även om det inte är Heresyserien så rekommenderar jag starkt Night Lords Omnibusen. Väldigt intressant att se deras oerhört cyniska och kompromisslösa infallsvinkel på det hela.

Jag håller med om att Betrayer är en bra bok, gillar även de tre första i Heresyserien. Intressant med vänskapsband som prövas och slits itu. Så är jag en teatermupp också... Fulgrim är jag inte helt såld på, och novellen med samma karaktärer ska bara undvikas likt skolmatsalens blodpudding och potatisplättar. :shock: Har faktiskt dragit mig för att läsa så mycket mer HH just nu, eftersom jag tycker att det är väldigt många av böckerna som inte riktigt håller måttet.
Night Lords? Jag vet inte, de är just nu ohotad etta på platsen över minst intressanta och kraftigt endimensionella legioner, trots att de är med i flera stycken av de senaste böckerna. :)
Synd du inte fastnat, men jag kan tipsa om boken "Vengeful Spirit" som handlar lite om samma karaktärer som de tre första, men i ett senare skede.

Lyssnade genom Descent of Angels idag, maken till seg bok har jag nog inte hittat så här långt i HH-serien, tänkte börja på Fallen Angels nu och hoppas de kompletterar varandra och att det är därför den första känns lite svag.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Favoritböcker från Black Library

Inlägg av Elevatorlake »

stormshaft skrev:Slutklämmen i Pharos-boken är det bästa med den historien, och när man inser lite vilka som egentligen ligger bakom The Pharos.
Nu är jag klar med pharos och även om det som du säger är en skön slutkläm på den så tillhör den inte mina favoriter. Nightlords är alldeles för endimensionella och omoget framställda i den för att den ska bli riktigt bra.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Favoritböcker från Black Library

Inlägg av stormshaft »

Elevatorlake skrev:
stormshaft skrev:Slutklämmen i Pharos-boken är det bästa med den historien, och när man inser lite vilka som egentligen ligger bakom The Pharos.
Nu är jag klar med pharos och även om det som du säger är en skön slutkläm på den så tillhör den inte mina favoriter. Nightlords är alldeles för endimensionella och omoget framställda i den för att den ska bli riktigt bra.
Hade trott att den skulle handla mer om Imperial Fists än den gjorde med tanke på omslaget. Slutklämmen är det enskilt bästa ja. :)
Har du läst Vengeful Spirit?

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Favoritböcker från Black Library

Inlägg av Elevatorlake »

stormshaft skrev:
Elevatorlake skrev:
stormshaft skrev:Slutklämmen i Pharos-boken är det bästa med den historien, och när man inser lite vilka som egentligen ligger bakom The Pharos.
Nu är jag klar med pharos och även om det som du säger är en skön slutkläm på den så tillhör den inte mina favoriter. Nightlords är alldeles för endimensionella och omoget framställda i den för att den ska bli riktigt bra.
Hade trott att den skulle handla mer om Imperial Fists än den gjorde med tanke på omslaget. Slutklämmen är det enskilt bästa ja. :)
Har du läst Vengeful Spirit?
Japp, det har jag. Första boken jag läste (lyssnade på) efter de första tre böckerna.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar