Transfer för utskrift?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Transfer för utskrift?

Inlägg av Nurgle »

Lictor skrev:Det där låter ju som en jättesmidig grej.

Du får gärna posta en länk, skulle kunna söka på dem men vet inte ens vad jag ska söka efter :P
Förutom det Bengt sa så här är länk till laservarianten:

https://www.mjhobby.se/product.asp?qsLa ... imate=true

Sen för att hitta transfers för utskrift söker du på transfer 40k blabla och letar runt på diverse forum tills du hittar rätt grej. Skriv ut på jobbet. Prosper!

Eller så känner du en givmild själ som bor i samma stad och som dessutom råkar ha exakt det ark du tänkt skriva ut. Stort tack Naz87!

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Transfer för utskrift?

Inlägg av Naz87 »

Va så lite.
Ibland blir man själv förvånad av vad man har liggandes i lådor och skåp ;)

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Transfer för utskrift?

Inlägg av Bengt »

Något att tänka på är att de jag använt har filmen varit tjockare än såna transfers man får med modeller. Så de kan vara svårare att få fina på böjda ytor, tex shoulderpads, även med Sol/Set.

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Transfer för utskrift?

Inlägg av Naz87 »

Bengt skrev:Något att tänka på är att de jag använt har filmen varit tjockare än såna transfers man får med modeller. Så de kan vara svårare att få fina på böjda ytor, tex shoulderpads, även med Sol/Set.
Filmen på de arken han fick av mig är mycket tunnare än den man får av GW. så lättare att forma dock lite känsligare att jobba med.

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Transfer för utskrift?

Inlägg av Asphyxate »

Ska lätt fixa det här. Frågan är hur man vet om man har en laserskrivare eller bläck på jobbet? ;) Skulle anta laser då dem är sprillans.

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Transfer för utskrift?

Inlägg av Lictor »

Alla stora kopiatormaskiner är laser. Skulle säga att de flesta seriösa jobbskrivare är laser, men bara kolla vad den heter annars.
Sebastian Magnusson

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Transfer för utskrift?

Inlägg av Asphyxate »

Verkar vara laser, nu återstår bara problemet att hitta sheetet att skriva ut. Är ute efter den "gamla" XL Transfer sheeten för Ultramarines där det bland annat fanns Company banners.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Transfer för utskrift?

Inlägg av Nurgle »

Asphyxate skrev:Verkar vara laser, nu återstår bara problemet att hitta sheetet att skriva ut. Är ute efter den "gamla" XL Transfer sheeten för Ultramarines där det bland annat fanns Company banners.
Om du menar den med tre ultramarinebanners i nederkant så kunde en teoretisk möjlighet varit att kopiera de jag har. Det mesta finns kvar. Inte för att jag skulle göra det förstås.

Om det nu inte redan finns på nätet förstås.

Simmarkroppen
Inlägg: 28
Blev medlem: 31 maj 2010, 10:21

Re: Transfer för utskrift?

Inlägg av Simmarkroppen »

Om man letar efter vita transfer får man dock problem, för vanliga skrivare har inte vit färg.

Jag beställde mina härifrån (ja, Tasmanien... hittade inget närmre), de kan även hjälpa till med design: http://wessextransfers.com/

Skriv svar