Hur mycket AT-skytte som behövs beror dock väldigt mycket på vilken komp-gräns man kör.
Stealers får poison för att det ger re-roll to wound mot T4 eller lägre vilket är bättre även mot T3 än vad wounda 3+ är.
Hoppas det var till någon nytta
Rending claws är sjukt sköna att ha. Varje sexa mot fordon blir S11... och han har fem attacker på charge.Halvar skrev:angående tyranid prime vet jag inte riktigt vad rending claws gör för nytta. tror adrenal glands är bättre över lag, wounda space marines på 2+ är aldrig fel och det är ganska bra mot fordon med. men mina 86 attacker utan rending kan göra mig något vinklad (108 innan rending nummer två)
MC:s får väl psyka två gånger (förutsatt att de inte skjuter något vapen)?Halvar skrev:det är lite hugget som stucket, speciellt eftersom man bara får psyka en gång per runda och därför oftast väljer paroxysm.
nej, de får skjuta två gånger men bara psyka en gång. alla hive tyrant psykningar är skjutningar så om de hade fått psyka två gånger hade båda dessa fått vara psykningar som de får använda.evr skrev:MC:s får väl psyka två gånger (förutsatt att de inte skjuter något vapen)?Halvar skrev:det är lite hugget som stucket, speciellt eftersom man bara får psyka en gång per runda och därför oftast väljer paroxysm.
I regelboken står det så här under psychic shooting attacks:Halvar skrev:nej, de får skjuta två gånger men bara psyka en gång.evr skrev:MC:s får väl psyka två gånger (förutsatt att de inte skjuter något vapen)?Halvar skrev:det är lite hugget som stucket, speciellt eftersom man bara får psyka en gång per runda och därför oftast väljer paroxysm.
Låter för mig som att en MC som får skjuta två gånger per turn får ersätta båda gångerna med (olika) psychic shooting attacks.Using a psychic shooting attack counts as firing a ranged weapons /.../ Even if a psyker has a special rule allowing him to use more than one psychic power per turn, he can use only one psychic shooting attack (as models can fire only one ranged weapon per turn). However, if he is allowed to fire more than one ranged weapon per turn, he can replace the firing of any of the weapons he is aloowed to fire with a psychic shooting attack (but still cannot use the same power twice in a turn).