Vilka drabbas mest av KP

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000

Vilka förlorar mest på KP

Omröstningen slutade 24 aug 2009, 12:10

Chaos Deamons
1
2%
Chaos SM
2
3%
Dark Eldar
10
17%
Eldar
3
5%
Imperial Guard
19
32%
Necrons
0
Inga röster
Ork
4
7%
Space Marines med varianter
2
3%
Tau
11
18%
Tyranids
8
13%

Antal röster: 60

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Vilka drabbas mest av KP

Inlägg av HeadWar »

Man kan inte både äta kakan och ha den kvar.

Joey_Boy

Inlägg av Joey_Boy »

HeadWar skrev:Man kan inte både äta kakan och ha den kvar.
Klart man kan, bara man spelar Marines så går det fint. ;)

Användarvisningsbild
Pholostan
Kontakt:

Inlägg av Pholostan »

Pelikanen skrev:att klumpa ihop sina enheter kan ha stora nackdelar också, som tex i närstrid om man förlorar och bli översprungen
Jag har kombinerat squads flera gånger och fått dem nedsvepta. Med en Commissar är den en liten annan femma dock, utan ska man i princip aldrig kombinera squads. Och egentligen är det bara i annhilation där är bra att göra det. Utan en Commissar springer de för lätt i närstrid, Power Weapon på sergeant:en/erna hjälper iofs, men en Commissar är ett måste. Ld 9 och stubborn gör att de står kvar istället för bli nersvepta direkt.

En space marine kapten som har lite utrustning vinner rätt lätt i närstrid mot 20 guardsmen, och sen sveper han ner dem med lätthet. Det gör ont när två-tre squads dör på det sättet. Hade de varit separata hade kaptenen bara dödat en enhet, för att sedan bli ihjälskjuten efteråt av en-två squads.

Det som är lite jobbigt med stora kombinerade squads är att de bara kan skjuta på ett mål. Man må ha lite optad utrustning för det, annars blir det lite menlöst. Missile Launcher är bra heavy på det viset. Eller en squad utan heavy och en med. Osv.

Har man en infanteri-arme och inte kombinerar squads i annhilation så förlorar man lätt stort. Man har ofta dubbelt så många KP som en marine arme på samma poäng när man spelar lite större slag. Om inte trippelt.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

du glömmer att nämna fördelen med att kombinera squads.. den stora fördelen med att kombinera squads är att en order påverkar hela den kombinerade squaden..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar