Maelstrom Games konkar?
Re: Maelstrom Games konkar?
Oavsett vad det berodde på från början så har de det nog jobbigt nu. För efter att ryktet har börjat sprida sig att de går i konkurs och massa folk avbokar sina ordrar och kräver pengar tillbaka så går pengarna åt fel håll för dem. Lite som när ett rykte etablerar sig om att en bank har det svårt och massa bankkunder plötsligt vill ta ut sina pengar.
Bara jag som läser Maelstrom Games (G)ongkar VARENDA gång?
Vad gör Gonka Koff när han gonkar....?
Vad gör Gonka Koff när han gonkar....?
Jag får fortfarande fullt av reklam från dem iallafall.
- Skcuzzlebumm
Min vän (Tim King för alla av ni som har spelat på ETC) som är chef för Maelstrom spelhall förklarade vad kommer att hända för dem några månader sedan.
GW fucked Maelstrom över när de var förbjuden från att sälja utanför EU. Innan dess Maelstrom där den största online försäljare av GW produkter över hela världen - inklusive GW själv. Denna förbjudning kostnad Maelstrom flera miljoner pounds per år.
Sendan I sommar GW skära Maelstroms kredit med dem från £100,000 till £10,000 och krävde att Maelstrom betala den £90,000 balansen inom 90 dagar.... Så i princip GW har förstört Maelstrom. De försöka att gör också samma sak till Totalwargamer och Wayland ....
Så vad Maelstrom har gjort är separera sin försäljning från deras tillverkning och spelhall. Nu de är självförsörjande företag, Maelstrom spel (försäljning), Mercia Miniatures (tillverkning) och Eye of the Storm (spelhall). På så sätt om försäljning sidan av Maelstrom går på konkurs de andra företag påverkas inte.
GW fucked Maelstrom över när de var förbjuden från att sälja utanför EU. Innan dess Maelstrom där den största online försäljare av GW produkter över hela världen - inklusive GW själv. Denna förbjudning kostnad Maelstrom flera miljoner pounds per år.
Sendan I sommar GW skära Maelstroms kredit med dem från £100,000 till £10,000 och krävde att Maelstrom betala den £90,000 balansen inom 90 dagar.... Så i princip GW har förstört Maelstrom. De försöka att gör också samma sak till Totalwargamer och Wayland ....
Så vad Maelstrom har gjort är separera sin försäljning från deras tillverkning och spelhall. Nu de är självförsörjande företag, Maelstrom spel (försäljning), Mercia Miniatures (tillverkning) och Eye of the Storm (spelhall). På så sätt om försäljning sidan av Maelstrom går på konkurs de andra företag påverkas inte.
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...
Vilket förklarar problemen i kassaflödet.
Det är såhär företags drivs idag med flytande kassa där intäkter ska täcka upp betalningar med 30 dagars förfallodatum.
Väldigt få företag sitter på stora mängder krediter utan de ska alltid aktiveras (på samma sätt som vårt bankväsen är uppbyggt förövrigt
)
Att GW försöker slå ut dessa internet-försäljningar tror jag kommer bli ett skott i foten.
Alla kunder är inte intresserade av att köpa över disk i butik (speciellt inte med den attityden vissa av personalen har, vissa av dem orkar jag inte med) och med samma priser på web-beställningar kommer GW aldrig kunna konkurrera med sådana företag, sjukt trist att de tar till så aggressiva metoder
Som sagt, hoppas mealstrom kommer kunna ta sig igenom eldbadet och fortsätta med sin verksamhet!
Det är såhär företags drivs idag med flytande kassa där intäkter ska täcka upp betalningar med 30 dagars förfallodatum.
Väldigt få företag sitter på stora mängder krediter utan de ska alltid aktiveras (på samma sätt som vårt bankväsen är uppbyggt förövrigt
Att GW försöker slå ut dessa internet-försäljningar tror jag kommer bli ett skott i foten.
Alla kunder är inte intresserade av att köpa över disk i butik (speciellt inte med den attityden vissa av personalen har, vissa av dem orkar jag inte med) och med samma priser på web-beställningar kommer GW aldrig kunna konkurrera med sådana företag, sjukt trist att de tar till så aggressiva metoder
Som sagt, hoppas mealstrom kommer kunna ta sig igenom eldbadet och fortsätta med sin verksamhet!
Tråkigt gjort av GW (och tråkigt för australiensarna).
Tror inte GW tjänar på detta i längden.
Tror inte GW tjänar på detta i längden.
GW är oerhört aggressiva om man börjar konkurrera med deras försäljning.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
GW kommer antagligen tjäna massa pengar på detta. Man köper inte GW saker för att Maelstrom finns. Folk köper antagligen lika mycket ändå. Det är bara så att varje försäljning som går igenom Maelstrom kosta GW massa pengar.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Jag tror knappast att de förlorar något på det, då alla deras figurer är oerhört överprisade. Men de tjänar kanske inte lika mycket!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Om nät butikerna blir för billiga så försvinner spel och hobby butikerna. Om dom försvinner så försämras tillvexten. Jag vill självklart oxå ha så billiga saker som möjligt, men jag tycker att dom måste ha en rättvis konkurans. Det blir tillexempel svårt för en spelaffär att sälja dom nyaste sakerna när dom säljs billigare och två tre dagar tidigare på nätet.
Och jag går hellre in och handlar i en riktig spel och hobby butik än på nätet.
Och jag går hellre in och handlar i en riktig spel och hobby butik än på nätet.