Allies på turneringar?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
troligt
Inlägg: 178
Blev medlem: 04 mar 2012, 00:49

Re: Allies på turneringar?

Inlägg av troligt »

Jag har inga illusioner om att resten av reglerna skulle vara balanserade ur alla synvinklar, så att man kan hitta brutna kombinationer med Allies gör mig inget, man kan säkerligen finna kontringar till de flesta om man letar.

Genom FAQ's eller community gjorda komp-listor efter att 6th edition provspelats i x antal månader så kommer det att lösa sig ändå.

Att förbjuda allies innan man ens sett dess fulla effekter och provat att "kompa det" är för mig som att förbjuda terräng eller någonting annat ur regelboken rakt av, finns det med så ska man i vart fall testspela det och utvärdera det innan man hänger ut det - även om man får riskera att leva med lite ost några månader medan man utvärderar. Detta är ju något man ändå får lov att vara beredd på medan man utvecklar och omvärderar kompen för 6th, för arméerna som sådana är knappast balanserade i grund.

Kort och gott, utvärdera allies en stund, är något för bra, kompa det hårt längre fram om det inte FAQ's bort från GW - men ta inte bort möjligheten till en större variation och utmaning rakt av.

Det är min åsikt.

// Danne

Skriv svar