Ny i 40k världen, behöver hjälp!

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
peza
Inlägg: 19
Blev medlem: 29 mar 2013, 15:51

Re: Ny i 40k världen, behöver hjälp!

Inlägg av peza »

Excessus skrev:Librarian kan vara där, de ska ju med fördel Deep Strikea och då kan inte Azrael hänga på.
Kan dom deepstrikea med sin land raider?

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ny i 40k världen, behöver hjälp!

Inlägg av daskad »

peza skrev:
daskad skrev:Hmm, det är en helt okej lista men lite småsaker som jag inte är helt 100% på. Var hade du tänkt att Azrael och Libben skulle vara? De har just nu ingen plats och jag tror gärna att de inte går ensamma.

Flamer på bike är inte särskilt hett(:D) Mycket bättre att köra en plasma. Den har du råd med när du tar bort din Extra Armour som du borde ta bort! :P

Eftersom Land Raidern är dedicated till dina Terminators måste den köpa till Deathwing Vehicle. Inte säker på om du har gjort det?

Jag håller personligen med om att Crusadern är mer lättspelad, men jag föredrar själv Redeemern

Sen ska du självklart spela vad du tycker känns bra, om du vill köra flamers så är det ingen som hindrar dig :)


Får dom inte vara med terminators enheten? Eller vad ska man ha dom i?
Funkar hammare och stormshield på terminators? Eller ska de ha skjutvapen?
Ska man ha så många plasma på bikes som möjligt?
Behöver man något flygande?
Gissar att man behöver både stora vapen och vapen mot infanteri?
Jodå, de får vara med terminators, men jag gissar att du har tänkt köra dem i Land Raidern och då får alla inte plats.

Hammare och Stormshield funkar super! En av de bättre kombos. Om du kör med det vill du nog utrusta dem med en Cyclone Missile Launcher också, vilket de får ha tillsammans med sina hammare.

Jag personligen föredrar plasma på bikes, då de är i min mening ett av de starkaste vapen i spelet.

Sålänge du inte allierar in IG så behöver du inte ha flygare. DAs flygare är väldigt prisOvärda.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Ny i 40k världen, behöver hjälp!

Inlägg av Excessus »

peza skrev:
Excessus skrev:Librarian kan vara där, de ska ju med fördel Deep Strikea och då kan inte Azrael hänga på.
Kan dom deepstrikea med sin land raider?
Oh, såg inte den.

Nej det kan de inte...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

peza
Inlägg: 19
Blev medlem: 29 mar 2013, 15:51

Re: Ny i 40k världen, behöver hjälp!

Inlägg av peza »

Excessus skrev:
peza skrev:
Excessus skrev:Librarian kan vara där, de ska ju med fördel Deep Strikea och då kan inte Azrael hänga på.
Kan dom deepstrikea med sin land raider?
Oh, såg inte den.

Nej det kan de inte...
Men den kanske inte är värd sina poäng då? kanske är bättre att köra 2 units med terminators med deep strike?

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Ny i 40k världen, behöver hjälp!

Inlägg av daskad »

Jag tror att det kan vara bättre, ja. Då får du in mer troops också! :)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

santoan
Inlägg: 1
Blev medlem: 07 jul 2013, 15:25

Re: Ny i 40k världen, behöver hjälp!

Inlägg av santoan »

Dito!

Själv är jag helt ny också. Har haft en liten intro på DMF men skulle behöva lära mig och spela (sakta och lugnt) med både fluff och hardcore units.

Jag befinner mig i Malmö/Lund trakten och söker gärna någon i Skåne som har lust att lira och få in hela mekaniken och grunderna ordentligt.

:)

Skriv svar