Maelstrom Games konkar?
Re: Maelstrom Games konkar?
Vilket bullshitmeddelande.
"De drev sin verksamhet med skulder och tänk om de skulle gå omkull och vad det skulle drabba hela vår industri!
Det vore jättehemskt för er kunder om något sådant skulle ske och oss andra företag i vår lilla branch"
"så därför har vi medvetet skjutit Maelstrom i sank så att ni som beställt förlorar era pengar och de går under"
Fantastiskt fin förklaring, att de vill ta över marknaden förstår jag och det är klart om ett företag försätter sig i situationen med så pass stora skulder så blir det jobbigt för övriga underleverantörer. (Tänk SAAB)
Wayland vill ta marknadsandelar och med detta meddelande tappade jag förtroendet för dem, de kunde ju iallafall stå rakryggat och säga
"vi sköt dem i sank på grund av hur de driver sina affärer mot underleverantörerna och är ledsna över hur det blev för er kunder"
"De drev sin verksamhet med skulder och tänk om de skulle gå omkull och vad det skulle drabba hela vår industri!
Det vore jättehemskt för er kunder om något sådant skulle ske och oss andra företag i vår lilla branch"
"så därför har vi medvetet skjutit Maelstrom i sank så att ni som beställt förlorar era pengar och de går under"
Fantastiskt fin förklaring, att de vill ta över marknaden förstår jag och det är klart om ett företag försätter sig i situationen med så pass stora skulder så blir det jobbigt för övriga underleverantörer. (Tänk SAAB)
Wayland vill ta marknadsandelar och med detta meddelande tappade jag förtroendet för dem, de kunde ju iallafall stå rakryggat och säga
"vi sköt dem i sank på grund av hur de driver sina affärer mot underleverantörerna och är ledsna över hur det blev för er kunder"
Tycker det vart en bra lösning. Man kan inte driva företag på skulder, det skriker ju bara "skit företag" om hela den biten.
De köpte upp lånet, dvs alla medlare och företag fick sina pengar.. vilket de inte hade fått alls om
det hade fortgått och Maelstrom konkursat på "riktigt" på egen hand.
Så visst har dom hjälpt många av de mindre företagen att få sina pengar tillbaka.
De köpte upp lånet, dvs alla medlare och företag fick sina pengar.. vilket de inte hade fått alls om
det hade fortgått och Maelstrom konkursat på "riktigt" på egen hand.
Så visst har dom hjälpt många av de mindre företagen att få sina pengar tillbaka.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Jag håller helt med om att det är rätt att kräva tillbaka skulder till underleverantörer, riktigt trist att maelstrom drevs på det sättet.
Var mer deras snyfthistoria som räddande änglar jag reagerade mot.
Var mer deras snyfthistoria som räddande änglar jag reagerade mot.
Jag tycker också att Waylands försök att framställa sig själva som spelvärldens räddare kändes rätt patetiskt. De gjorde vad de gjorde för att tjäna pengar, precis som Maelstroms agerande var för att tjäna pengar. Det är inget fel i det, men att de skulle ha agerat för att hjälpa alla stackars kunder och små speltillverkare är bara trams.
- speedfreek
Maelstrom Games konkar?
Så var ska vi handla allt det där vi redan handlat en gång då?
Wayland Games verkar uteslutet... Fler förslag?
Precis. Börjar ju helt klart fundera på att meddela Wayland Games att jag anser att de är skyldiga mig det jag inte fick från Maelstrom, bara för att de hittade ett sätt att få bort en konkurent.speedfreek skrev:Så var ska vi handla allt det där vi redan handlat en gång då?
En bild säger mer än 1000 kaniner
Fast om de gick i konkurs på egen hand skulle du aldrig fått dina prylar ändå.imp skrev:Precis. Börjar ju helt klart fundera på att meddela Wayland Games att jag anser att de är skyldiga mig det jag inte fick från Maelstrom, bara för att de hittade ett sätt att få bort en konkurent.speedfreek skrev:Så var ska vi handla allt det där vi redan handlat en gång då?
Så ditt argument håller inte riktigt
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Jo, för då skulle de gjort det lite senare och alltså finns det en teoretiskt möjlighet att jag skulle fått mina saker.Kerrai skrev:Fast om de gick i konkurs på egen hand skulle du aldrig fått dina prylar ändå.imp skrev:Precis. Börjar ju helt klart fundera på att meddela Wayland Games att jag anser att de är skyldiga mig det jag inte fick från Maelstrom, bara för att de hittade ett sätt att få bort en konkurent.speedfreek skrev:Så var ska vi handla allt det där vi redan handlat en gång då?
Så ditt argument håller inte riktigt
En bild säger mer än 1000 kaniner
FireStormGames.co.uk gav ett positivt intryck. Killen mailade mig och sa att en av färgerna jag beställt inte fanns i butiken och han undrade om jag ville ha allt på en gång eller vänta på att han skulle få in den. Jag valde att vänta och fick ändå allt inom en vecka.speedfreek skrev:Så var ska vi handla allt det där vi redan handlat en gång då?
-
GastAndreas
Darksphere.co.uk har riktigt bra priser(-25% av GW), även om man får se upp för fraktkostnaden om man gör stora beställningar.
Har beställt flera gånger, fungerar bra.
Har beställt flera gånger, fungerar bra.