Angående ryska/kinesiska kopior

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Iambroborn »

Utan att vilja starta en diskussion så tycker jag det är roligare att stödja GW nu när de har blivit ett bättre företag.

Blir fulköp ibland. Men då enbart FW. För jag hatar resin. Älskar GWs plast.

Willow242
Inlägg: 56
Blev medlem: 09 maj 2010, 14:40

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Willow242 »

Iambroborn skrev:Utan att vilja starta en diskussion så tycker jag det är roligare att stödja GW nu när de har blivit ett bättre företag.

Blir fulköp ibland. Men då enbart FW. För jag hatar resin. Älskar GWs plast.

Håller med, finns dock en hel del figurer som GW gjort som inte längre tillverkas och dessa kan ju vara kul att kunna köpa, speciellt gamla tenn som man vill ha i plast/resin.
Man kan väll stödja båda, men jag beställer uteslutet FW saker.

Kineserna måste ju också få en chans att överleva, med tanke på att inom resinbranchen lär de knoppa av efter ett par år.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Angående ryska/kinesiska kopior

Inlägg av Flogger »

Iambroborn skrev:Utan att vilja starta en diskussion så tycker jag det är roligare att stödja GW nu när de har blivit ett bättre företag.

Blir fulköp ibland. Men då enbart FW. För jag hatar resin. Älskar GWs plast.

Håller helt med! Som någon som spenderat mycket tid med WMH och Malifaux senaste två åren kan jag säga att det är en ren fröjd att hålla på med GW figurer alltså. Plasten är top of the line och gjutskarvar är fan nästan obefintligt i jämförelse med Privateer Press t.ex.

Köper helst från GW, men enstaka prylar (eller PP) har jag inga problem med att folk köper från andra ställen.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar