Vilken Land Raider ska jag välja?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
globox85

Vilken Land Raider ska jag välja?

Inlägg av globox85 »

Tjena! Jag har funderat på att införskaffa lite close combat-terminators till min DA-armė. Förstås så ska de ha en Land Raider att åka i så att de slipper bli beskjutna på vägen till fienden. Problemet är att jag inte riktigt vet om det är en "vanlig" Land Raider eller en Crusader/Redeemer som gäller för detta. Tips och rekommendationer mottages!

Max

Re: Vilken Land Raider ska jag välja?

Inlägg av Max »

Crusader känns stabilast, du kan lasta in lite fler om du tycker fem är för lite, du kan ta med en chef i bilen. Den jobbar också bra på nära håll med sina 24" vapen.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Ska du lasta Assault Terminators i så ligger min röst på Redeemer. När moståndaren ställer en Godhammer eller Redeemer på brädan får jag något att tänka på. Ställer motståndaren en Crusader på bordet tänker jag något helt annat... :roll:
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag byggde en Redeemer till mina vargar och har väl ångrat det rätt ofta. 6:e och 7:e gjorde skräp med den bilen. Har inte prövat den i 7:e, men om den skulle komma fram och fick använda sina eldkastare så skulle jag nog inte ha nåt att chargea. Crusader känns som det optimala valet, med tanke på att du får in en chef i termosrustning också. Den kan dessutom vara jobbig mot småtting-inf med allt sitt knatter.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Jonke

Inlägg av Jonke »

För dark angels är ju crusadern intressant med tanke på dakka-baneret.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag vill bara lägga till att jag rent estetiskt är extremt nöjd med Redeemern. En jättebil med apsnygga eldkastare? Underbart.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

@globox85
Kompetativt så är det Crusader eller Godhammer som gäller. Det är nästan omöjligt att komma till och elda vettiga saker med en Redeemer.

Vilken av de två du sedan väljer beror helt på hur du vill spela dina terminators.
a; 5 termies med hammare som counter charge
Ta godhammern eftersom den ändå kommer chilla en bit bak och vänta på att FI kommer till dig. Då gör det inte ont med lite linkad laser.
b; 6-7 termies + nån character
Ta crusadern eftersom den har plats för allt och dess vapen passar fint om man vill köra 12'' varje runda(massa twinlinkade skott och en MM till potms).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

I min beslutsångest köpte jag en godhammer och crusader/redeemer conversion kit från gw och magnetade sponsons. Sen gjorde jag samma sak 3 gånger till, så nu har jag 4 land raiders jag kan spela hur som helst...

daskad

Inlägg av daskad »

Jag kör redeemer för den är så jävla cool!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Skriv svar