Raven guards shuoldertrim

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
morrikai

Raven guards shuoldertrim

Inlägg av morrikai »

Jag funderar över Raven guardens axeltrims, jag har alltid haft för mig att Raven guard inte använder codex astarates standard för de som Ultramarines eller Imperial fists utan istället avgör färgen på axeltrimen på höger axel om de är assualt, devestatorseller tactical. Jag kollade upp det i lexicanum och enligt de så stämmer de, deras källa på det är Insignium Astartes p. 59. Dock när jag läser Kayoun -Damocles Crusade (eller vad kampanjen med Tau, Raven guard och White scars kallas) verkar färgen på axeltrimen vara utkastade lite halvt om halvt slumpmässigt och i regel boken har ravenguard fått en formation där man ska ha tre tacticals (bland annat) och alla tre tacticals enheter är målade med gul/guldfärgad trim.

Så är de någon som vet om de har fått fluffet omskrivet för trotts allt är Insignium Astartes från 2002 så de har axeltrimen enligt codex astarates att de visar vilket kompani man tillhör och inte vilket truppslag man är. Jag har inte målat mina Space marine i Ravenguard färg schemat så ändringen kommer göra de men eftersom jag alltid spelar de med deras chapter tactics och i princip varje squad har olika färgschema ( i vissa fall olika i squden) tänkte jag repainta armén i Raven guard och vill använda de färgschema som är aktuellt.

Halvar

Re: Raven guards shuoldertrim

Inlägg av Halvar »

jag bryr mig lika lite om marines färgscheman som de flesta bryr sig i vad kapstadens borgmästare heter men jag vet att de i förra dark angels codexen gjorde Azraels svärd som ett vanligt powersword (blått med vita highlights) trots att det fluffmässigt altid har varit helsvart. de har uppdaterat modellen nu.
de kanske bara inte har haft koll på den detaljen?
Ja' än't bittä'!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

I SM-codexen där de visar färgscheman för olika chapters finns det en devastator med svart axeltrim men devastatorsymbolen på axelskyddet är gul, en tactical med samma färger, en tactical sergeant med gult axeltrim på höger axel och vit hjälm samt en assault marine med grönt axelrim på höger axel.

Edit; ser nu att det verkar vara "tryckfel" på ipadversionen där de lagt en tactical marine ovanpå devastatorn. Devastatorn bakom ser ut att ha gult axeltrim.

Ennligt texten verkar färgerna influeras av vilket company som enheten tillhör också?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

morrikai

Inlägg av morrikai »

Elevatorlake skrev:Ennligt texten verkar färgerna influeras av vilket company som enheten tillhör också?
Ja standard enligt codex astarates är att man ska utmarkera vilket kompani man tillhör i form av en färg på sin rustning där axeltrimmen är en variant
Elevatorlake skrev:I SM-codexen där de visar färgscheman för olika chapters finns det en devastator med svart axeltrim men devastatorsymbolen på axelskyddet är gul
Säker på att de skulle vara feltryck, för de skulle ju lika gärna vara en devestators av femte kompaniet och att man då har märket för ens truppslag i färgerna rött, gult eller grönt beroende på vad man är?

Skriv svar