Seriespel

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Seriespel

Inlägg av Neth_Oni »

hade ju varit kul, frågan är bara vilka lag man skulle kunna få ihop här...

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Seriespel

Inlägg av Gonka Koff »

DHettNeck skrev:
Gonka Koff skrev:Jag hoppas på en liga sthlm-Uppsala!
Bring it bitches!!!
Hahahaha! Det var kaxigt sagt så här tätt inpå TTT. Har du inte fått nog med spö av stockholmare?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Seriespel

Inlägg av DHettNeck »

Jag skyller på mina utomsockens lagkamrater ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Seriespel

Inlägg av Boggalogg »

Idén är absolut inte fel! Och med möjlighet att skifta i laguppställningen borde även vi kunna få ihop ett lag, där 4 man kan ställa upp samtidigt

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Seriespel

Inlägg av Hylander »

Boggalogg skrev:Idén är absolut inte fel! Och med möjlighet att skifta i laguppställningen borde även vi kunna få ihop ett lag, där 4 man kan ställa upp samtidigt
Det är tanken. Kjelle kommer kontakta Putte om detta då kjelle är vår kapten. Ni får ju bestämma er för en ;)

Vi kommer köra en liga här på västkusten.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Seriespel

Inlägg av Hylander »

Har startat en serie:

http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=20&t=14590

Vi behöver bara kolla med två lag så drar vi igång. Ni som är föreslagna får gärna höra av er så vi kan komma till skott. Kolla på frågorna och snacka om vad ert lag känner är vettigt.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

nerash
Inlägg: 133
Blev medlem: 25 dec 2014, 22:16
Ort: Skåne: Landskrona

Re: Seriespel

Inlägg av nerash »

ser intressant ut håller ni fortfarande på med detta?
Hur lägger man till TG/Landskrona i den listan? kan vi försöka se om man får igång skåne med ideén?

Inläggsrubrik: Re: Seriespel
Har startat en serie:

viewtopic.php?f=20&t=14590

Vi behöver bara kolla med två lag så drar vi igång. Ni som är föreslagna får gärna höra av er så vi kan komma till skott. Kolla på frågorna och snacka om vad ert lag känner är vettigt.
För håller ni på med detta fortfarande så kan jag tänka mig och försöka dra igång något här nere i lilla landskrona,

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Seriespel

Inlägg av Hylander »

Nej det bidde tyvärr inget och dog ut. Kanske var iden för ambitiös. Kontakta mig om detta så kanske vi kan hitta på något mer hanterbart..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

nerash
Inlägg: 133
Blev medlem: 25 dec 2014, 22:16
Ort: Skåne: Landskrona

Re: Seriespel

Inlägg av nerash »

då är väl frågan om intresset bland spelare.. och sedan handlar det lite om att bygga broar mellan olika städer/sällskap och stärka banden mellan dessa..
dock kan jag tänka mig att detta blir enformigt om man spelar mot samma människor varje gång..

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Seriespel

Inlägg av fauh »

Jag tänker mig ett steg närmare hade väl varit lite stadskampsaktigt med regioner etc. Lite större lagturnwringar med kanske 6 - 8 spelare i varje lag kanske. Så får man spela en gigantisk lagturnering där alla möter alla och vinnaren är den som vunnit flest matcher. Mitt förslag är att dela upp i 4 olika regioner först (syd, väst, ost och norr) och sedan kanske bryta ut fler regioner ifrån det om man märker att man kan. Målet som jag tänker är att varje region ska ha minst dubbelt så många aktiva spelare som det finns platser i "regionslaget" så det blir lite "toppning". Det hade även hjälpt bygga band mellan klubbar inom regionen eftersom man har ett gemensamt mål att jobba emot. Dessutom så blir det intressant att göra bra ifrån sig på turneringar även om man intr kvalar till SM eller är med i ETC-laget för det stora antalet platser gör att man kanske kan få en plats i regionslaget. Problematiken ligger dock i "vem bestämmer vem som är med i regionslaget" och vem som bestämmer vem som bestämmer. Men vi har ju något liknande ang sm och detta blir ju något liknande så det borde gå att lösa.

En idé är att låta en eller flera klubbar annordna en "regionsturnering" där vem som helst kan få vara med och tävla och den som presterar bäst blir utvalda att representera regionen. Då blir de inte nödvändigtvis geografiskt bundna på annat vis än på hur långt folk är villiga att åka för en turnering. Om man t.ex. bor i Stockholm men känner att hjärtat bor i Skåne så är det ju klart man hellre battlar i för Söderns ära än Huvfudstadtens
Senast redigerad av 2 fauh, redigerad totalt 24 gång.

Skriv svar