Grodor

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
zettobyte

Grodor

Inlägg av zettobyte »

Hej hej typ min första post på forumet även om jag har lurkat här i typ ett halvår eller så nu. :lol:

Nu så sitter jag och funderar på en ny 40k arme och det enda jag bestämt mig för är att jag vill att dom ska vara marines och att dom ska ha grodtema. Så många klara färger med grönt som huvudfärg. Mitt problem är att jag är lite halvdålig på att kombinera färger och så letar efter tips på hur man kan måla klargrönt tillsammans med blått,rött,gult utan att det bara blir pannkaka.

Sedan vill jag också ha lite tips på vilken arme som passar bäst dom som jag står och väljer mellan är Chaos space marines och blood angels. Chaos är bra för att då kan man göra roliga grodmonster och sånt och dessutom har jag en del chaos redan medans blood angels måste jag börja helt på nytt men dom är bättre eftersom då blir det lättare att gå på "grodor hoppar" temat med mycket jump infantry och deepstriking. Hur som helst vill jag ha en assault fokuserad arme eftersom jag tycker det är roligast :D

Mutt

Re: Grodor

Inlägg av Mutt »

Tycker att du ska hålla dig till chaos. Då finns det i alla fall en möjlighet till mutationer.

Att få hoppande grodor till ett blood angels successor chapter tror jag är lite fel. Lite som att spela orker efter blood angels codex för att deras codex är bättre.

För färger hänvisar jag vidare till någon som inte är färgblind.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Chaos Space Marines! de kan ju också ha hoppgubbar (raptors) och groddemoner FTW!
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Vill du spela ett gäng grodmonster som BA så gör det, bara det går att se skillnad på alla enheter och utrustning.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

jag tycker också BA verkar som ett bättre alternativ. Det är ju enda armen där man kan ha jomp infantry som troops.. Och om man ska basera hela armen på jump infantry tema så är det bra..
Man kan desutom ha jump dreads i BA..

Jag kan se ett dethcompany baserat på crazy frog framför mig... :lol:

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Nefrums skrev: Jag kan se ett dethcompany baserat på crazy frog framför mig... :lol:
Sjukt nice!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

zettobyte skrev:Nu så sitter jag och funderar på en ny 40k arme och det enda jag bestämt mig för är att jag vill att dom ska vara marines och att dom ska ha grodtema.
Jag måste säga att det var ett ganska märkligt förstahandskrav! Du skriver också att du vill undvika att det hela blir pannkaka. Jag har svårt att föreställa mig att resultatet kommer att bli annat än just ... pannkaka ... men, för all del, - motbevisa mig gärna! :D
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

zettobyte

Inlägg av zettobyte »

Hehe jo kanske låter lite märkligt men men :P och det är inte min första arme har en chaos arme (den som kanske får morfa till grodor), ett gäng systrar och en halvstor Dark Eldar arme också :)
Har bara blivit så influerad av grodor från en massa olika ställen så tycker dom är awesome dessutom ger dom en möjlighet att leka med färger eftersom man kan skyllda dom grälla signalfärgernn på fluffet och jag vill komma ifrån att måla en mörk arme till då jag redan har Dark Eldar och Systrarna (som är lite emo...) sen har jag även Dark Elves till Fantasy så jag vill ha något färgglatt :P
Man kan desutom ha jump dreads i BA..
Heh det hade jag inte ens tänk på... Kan bli väldigt awesome, magnet grejen som en grodtunga... låter mer och mer coolt xD. Men ja blir väl att konvertera allting så att det ser coolt och tematisk ut men ändå så att man ser vad det är som blir det svåra. Måste klura lite på en lista sen när jag kommer hem och se vad man kan bygga med dom olika armeerna. Om det blir BA så kommer det ju inte direkt var Space Frogs utan snarere använda symbolik och ikoner. Kanske att dread och terminators får mer grodaktigt utseende och monterar jumppacksen på benen istället xD.

Yautja

Inlägg av Yautja »

Marine kroppar + dessa huvuden

http://www.hasslefreeminiatures.co.uk/p ... ?pack=1307
win!

Nära nog grodor.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

jag tycker det låter som en sjukt dålig idé, men jag har ventilerat mitt missnöje med den allt mer populäre greve count as utan att få nåt gehör på senare.. :cry:

Skriv svar