Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
TNid
Inlägg: 45
Blev medlem: 11 aug 2016, 12:31

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av TNid »

Vi i Västerås har ju förvisso inga deltagare i ETC-laget men vi kör ITC rakt av och har gjort på våra två turneringar.

Vi har absolut en ambition att anordna större arrangemang än 20 pers, vi hade sist målet 30 och terräng därefter, terrängens kvalitet låter jag någon annan bedöma då jag inte varit på andra arrangemang men några som skrivit i denna tråd var ju där och kan säkert återkoppla. Jag tror dock att vi kanske är för dåligt insatta i övrig Community och hade därför missat att ETC-laget åkte till Grekland dagen efter vår senaste ITC summer.

Kort sagt, vi tänker fortsätta arrangera turneringar med ITC-format, vi tänker växa, men vill gärna ha input om när i tiden våra turneringar bör ligga för att få maximalt antal deltagare. Vi har sagt att 3 turneringar/år är typ vad vi mäktar med.

Kontakta mig, ekekrantz, orben eller fraktalen här på sv40k om ni har några bra förslag eller skriv i vår forumdel.

Märkte att detta kanske blev lite mycket av ett reklam-inlägg för våra turneringar. Meningen var snarare att jag instämmer med tråd-författaren och att vi gärna ställer upp och jobbar för mera okompat och/eller närliggande arrangemang.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Papa D »

Jag kommer lägga manken till för att komma på era turneringar. Hojta till när ni planerar nästa!

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Jesper77 »

Gör det Papa D, riktigt trevlig turnering och all höll väldigt hög klass!

Jony
Inlägg: 432
Blev medlem: 15 mar 2009, 23:11
Ort: Eskilstuna

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Jony »

Jesper77 skrev:Gör det Papa D, riktigt trevlig turnering och all höll väldigt hög klass!
iallafall killen som kom etta bägge gångerna :)

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Kaptenen »

Ancalagon skrev:Varför inte introducera fler turneringar, i en ETC tour runt om i landet? "Vecka 45 gästar vi" etcetc. Det finns säkert glada spelare som mer än gärna ställer upp med plats och terräng/bärhjälp där ute i landet. Det finns säkert också de som kan tänka sig att sponsra dylika evenemang, speciellt med ett så högprofilerat lag som vårt ETC lag :)
"ETC Tour" - Det tycker jag låter som en jättebra idé!
Om laget skrev ihop vad som behövs från en lokal arrangör för att vara värd så tror jag många skulle haka på och vilja arrangera.
Vi på Gotland skulle tex gärna fixa fram 15 bord till en ETC-turnering om vi visste att 6-8-fler av Sveriges bästa spelare skulle vara med plus ett antal som siktar på att bli en av de bästa.
Lokalt finns det också många spelare som skulle vilja mäta sig med best-of-the-best utan att hållas tillbaka av komp och andra restriktioner. Det skulle vara heltaggat! Det skulle även bli en "vi här i byhåla ska fasen inte få däng av landslaget"-attityd och vara väldigt tävlingsinriktat månader i förväg.
Om ETC-teamet dessutom ger tydliga instruktioner för terräng, schema, uppdrag etc. så är det ju i princip bara lokal, spelplaner och sovplatser som behöver ordnas.

Om det blir en ETC-Tour 2017 så vill säkerligen Visby vara ett av stoppen.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Papa D »

Say AMEN!! Jag kommer till visby, älskar visby, typ bästa vår/sommar staden i svea!

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Kaptenen »

Papa D skrev:Say AMEN!! Jag kommer till visby, älskar visby, typ bästa vår/sommar staden i svea!

/D
Då tycker jag ni i ETC-laget ska sy ihop ett paket med vad en arrangör ska göra för att vara värd för ETC-Tour in i detalj.
Allt från regler till exempelfoton på bräden, så att det blir så enkelt som möjligt för arrangörer, och sedan en kalender med helger som ni önskar ha era turneringar och där ni kan comitta er till att komma med X antal spelare - så kan vi arrangörer ute i landet boka in ETC Touren på de helger ni valt i er kalender.

Det finns mycket vilja, spelare, planer och terräng ute i landet, men steget från en match i garaget till att hålla i en turnering med 30 spelare är ganska stort.
Personligen så tycker jag det är allt med upplägg, uppdrag, houserules, restriktioner, schema, listkoll etc som är det svåra, står ni för den biten så är det nog många som kan lösa det fysiska med lokal, bräden, terräng och sovplatser.
Det kanske tom kan vara så fint att större föreningar lånar ut lite grejer till mindre för att komplettera upp till önskat antal bräden om det saknas något, så att svarta fläckar på en karta med turneringsorter i Sverige försvinner.

Kanske svävar iväg lite här, men jag tokgillar tanken att många hjälps åt för att skapa något tillsammans och att landslaget åker runt i landet och spelar. Jag skulle tycka det var kul bara att se en match mellan några av landets bästa spelare. :D

Lontt
Inlägg: 145
Blev medlem: 18 feb 2010, 22:49

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Lontt »

När ni pratar om etc-turneringar i det här sammanhanget under jag följande:

Är det själva matchernas klimat som behöver simuleras. Alltså rätt antal poäng, ingen komp och samma restriktioner eller är lag-delen en stor del av det hela? Som jag förstår det finns det aspekter av etc som innefattar matchups och hur man får/inte får bygga listor baserat på vilka listor resten av laget redan använt.

Tyckte inte det var glasklart efter att ha läst tråden bara.

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Max »

Specifika matchups och lottning kan man träna/tänka på utanför turneringar, däremot tror jag det är bra att ha ett levande meta på den kompnivån av listor så att vi inte missar någon, och också ett bättre sätt att se vilka som presterar med den sortens listor. Så samma poäng och restriktioner snarare än lagdelen

MiniMajs
Inlägg: 244
Blev medlem: 04 apr 2015, 10:31

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av MiniMajs »

Finns intresse av att vara ett stop i Karlstad på ev turné framöver. Behöver dock veta mer exakta förutsättningar med antal deltagare, antal matcher etc.

Skriv svar