Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Papa D »

@ ancalagon - Givet ska detta göras - men det behövs ett gäng turneringar tänker jag, inte en ETC turnering.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Ancalagon »

Jag tänkte mest ett återkommande projekt, så ofta ni vill, på vilka orter ni vill. Jag tror säkert att ETC gruppen kan dra med lite folk, oavsett restriktioner/guidelines för listor etc.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Papa D »

@Anc - betyder det att du inte vill spela så och tycker det är en dålig ide, och att vi borde hålla oss på vår egen kant med okompat, eller va det konstruktiva råd om hur vi fixar fler okompade turneringar?

Som jag skrev eferlyser jag okompat utöver de befintliga turneringarna och jag vet att Mattias och Tröger ska försöka få till en i uppsala, har pratat med flogger som kan tänka sig arra en... Inte bara dessa, menar att man skulle vilja "tap in" i de stora turneringarna med en befintlig player base.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Ancalagon »

Det betyder att jag tycker det vore en bra idé för ETC gruppen att arrangera egna turneringar med precis rätt förutsättningar för gruppen, på den ort man tycker passar och vill spela. ETC gruppen som arrangör kan säkert dra folk som vill tampas "med de hårda" eller att testa sina egna bananas-listor de kanske inte skulle testat på t.ex Lincon eller vågat släpa fram mot kompisarna hemma ;)

"Problemet" med redan existerande större turneringar är väl egentligen att de redan har en "setting". Man vet vad man brukar få när man åker på respektive spektakel liksom :)

Varför inte introducera fler turneringar, i en ETC tour runt om i landet? "Vecka 45 gästar vi" etcetc. Det finns säkert glada spelare som mer än gärna ställer upp med plats och terräng/bärhjälp där ute i landet. Det finns säkert också de som kan tänka sig att sponsra dylika evenemang, speciellt med ett så högprofilerat lag som vårt ETC lag :)

Hawk
Inlägg: 222
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:49

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Hawk »

Jag förstår hur du tänker Papa och jag har full respekt för det, men :).... Jag tycker inte att det verkar rimligt att hela Sverige ska känna sig tvungna att anpassa sig efter 8 spelares möjligheter till framgång. Självklart är det ju så att varje arrangör får bestämma själv vilket upplägg de vill ha. Jag tror att gamla hederliga "utbud-efterfråga" praktisering är det mest lämpliga.

/H

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Flogger »

Jag tycker det vore roligt om turneringssverige hade lite "hårt på våren, mjukt på hösten"-upplägg. Att på våren köra hårdare spel, ITC/ETC/Okompat medan på hösten köra mjukare mysigare spel med TTT som grädden på moset mitt i mörka hösten. Sedan blir GothCon en liten mysig mjukglass mitt i det hårdare halvåret vilket catrar till många.

Såklart är det inget måste för någon arrangör att göra detta, men jag främjar gärna variation i spelet :)



/Flogger som blivit lite mer 40k-pepp efter ETC batrepsen...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Neth_Oni »

Vi kikar lite på möjligheten att i vinter under våran "julmys" ha två turneringar, en okompad/etc format på lördagen som ger ranking och en kompad turnering som inte ger rankingpoäng på söndagen. Enda kruxet där är väl att det kommer lite tätt inpå SM och julen, kanske under mellandagarna. Vi har inte riktigt kommit fram till något än men tankarna är igång iaf :)

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Papa D »

Hawk - Håller med dig! Utbud och efterfrågan måste styra - så alla turneringsarr, det finns en efterfrågan om lite hårdare klimat särskilt vår terminen.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Jesper77 »

Ceasar skrev:Jag är helt för ETC eller ITC, personligen gillar jag ITC mera då jag tycker W-D-L systemet är bra mycket roligare. Samt att det tillåter FW. O snälla kom inte dragandes med att FW är brutet, det finns bra mycket mer brutna saker i vanliga codexarna nu...

Största anledningen till detta är att jag är sjukt trött på att köpa gubbar för en jäkla massa pengar som sedan kompas bort.
Ger Ceasar +1 på den. Är med ett stort fan av ITC då jag gillar FW samt okompat. Vill ha frihet att kunna använda min fantasi och tänka hur jag vill när jag gör mina listor. Sedan tycker jag det kompade klimatet endast flyttar tyngden på codexar från en till en annan och eliminerar inte problemet med hårda codexar. Det sista är bara min egna uppfattning och jag har faktist för lite erfaranhet av kompat för att kunna säga att det är så. Tidigare var FW brutet i 40k klimatet men absolut inte nu. Jag tycker det ger mer dynamik och det finns en hel del roliga saker där. ITC har ju sina egna restriktioner som tar bort de saker som gör vissa enheter brutna etc.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Svenska turneringar ett förslag från ETC spelare.

Inlägg av Flogger »

W/D/L är också ett bättre system än 20-0. Mycket bättre :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar