Nån som spelat Callidus?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Nån som spelat Callidus?

Inlägg av Nurgle »

Har varit sugen på att skaffa alla assassins och har lite tursamt fått/erbjudits köpa billigt så har nu allihopa.

Lite sugen på att köra Callidus. Sjukt snygg modell. Nån som spelat henne? Går det att köra på en aphård turnering? Eller blir det att prioritera stil & fluff före kompetitivt?

Sen angående montering - hon är så j-a snygg på stenen men det är ju asdåligt att låta henne sticka upp bland ruinerna för att bli poppad. Aaaargh. Hur ska jag göra?

Bild

Och så sista frågan - vågar man ge sig på att måla ett riktigt kvinnoansikte & greenstuffa håret plus flätan - eller köra på originalansiktet med s&m-masken?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Nån som spelat Callidus?

Inlägg av Nurgle »

Hoho någon? Eller är det bara jag som tycker Callidus verkar asball?

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Nån som spelat Callidus?

Inlägg av Iambroborn »

Ger mig in i diskussion eftersom ingen annan verkar sugen.

Jag tror att hon lider lite av att det finns 2st, spec 1 assassin som är mycket bättre än vad Callidus någonsin kommer att vara.

Personligen så älskar jag modellen. Reign of confusion är ju supertrevlig om man möter en strikelista eller om man pressar motståndaren att reserva vissa fragila enheter.

Infiltrering nära känns lite meh eftersom hon inte kan charga och att om motståndaren siezar så poppas hon dirr.
Tror hon ska gå in från motståndarens kant för att få en runda invis samtidigt som hon templatar diverse backline fegisar. Då har hon även chans att överleva. Sen ska man nog jaga specialvapen i enheter eftersom hon har precision strike. Hit and runna på mptståndarens tur pch skutta mellan enheter. Inte låsa sig för att man ska döda enheter utan sikta in sig på DE med shadowfield för att poppa den med phaseblade, liknande som innan, special och heavy weapons som inte kan overwatcha på S8 för ID.

Är min amatöranalys iaf x)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Nån som spelat Callidus?

Inlägg av Nurgle »

Thanx! Är Eversor den andra då i dina ögon?

Edit: Den nya Eversorn är även den väldigt snygg. Kanske ska fielda allihopa. Bara för att de är snygga :) Och försöka få till nån slags taktik som funkar med dem.

EvilGuy
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 aug 2016, 10:41

Re: Nån som spelat Callidus?

Inlägg av EvilGuy »

Eversor är fräck men räknas nog som den sämsta av de 4. Vindicare är bäst enligt mitt tycke. Han kan hålla lite avstånd och vara i Cover, samt använda olika kulor beroende på situation. Sen att han bara kan skjuta ett skott är en annan sak, han är ju en lönnmördare, inte massmördare ^^
Eller Culexus om man möter Psychic motståndare (Eldar, Grey Knights).
Eversor känns mer som sak man kastar mot svagare motståndare.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Nån som spelat Callidus?

Inlägg av Leffegnu »

Stats-wise har en dålig koll

Modellmässigt däremot instämmer en att hon är riktigt vacker =)

Med par magneter torde nu kunna göra två baser tänker en. En "platt" / vanlig bas och så display har ni den som på bilden. Fila av stenen i botten och toppen in med par små magneter.

In my personal opinion däremot;
Huruvida något har statsen för att spelas lr ej är irrelevant. Ser det colt ut spela med det =)
(en som spelar för det är roligt, inte vinna) :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Nån som spelat Callidus?

Inlägg av Spell Familiar »

Mötte henne på bordet igår.

Hon är verkligen assnygg men underpresterade rejält.

Hon klarar sig hyfsat på sin (du träffar mig bara på 6or)-grej första rundan och lite coversave på det. Men... hon får problem att göra något mot T5 saker även om de är dåliga. Jag tror hon gör sig bäst som ett komplement till annan närstrid. Hon sänker ju tex look-outsir med 2 och har prec strike och ap2 på löjligt hög I. Att köra solo med henne är inget framgångskoncept.

Lite för mycket poäng för vad hon faktiskt gör imo.

Vindi är mycket bättre. Pang, öppnad bil. Pang, där dog ditt plasma. etc.

Gissar att nu när Thousand sons kommer in i metat på allvar kommer Culexus (anti-psyker) att bli hårdvaluta hos många lojalister.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Nån som spelat Callidus?

Inlägg av Nurgle »

Tack allihopa. Inser att vindicaren är den jag egentligen borde spela, sett till återkopplingen och vad som passar in i min lista i övrigt.

Så får steka på beslutet huruvida hjärtat eller hjärnan får bestämma.

Kanske målar upp båda och tar den som blir snyggast?

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Nån som spelat Callidus?

Inlägg av Naz87 »

Ja sabla vindicare! Polarn körde honom sist och hade ihjäl min warlord på ett skott... jävla -2 på LoS är inte att leka med

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Nån som spelat Callidus?

Inlägg av Nurgle »

Naz87 skrev:Ja sabla vindicare! Polarn körde honom sist och hade ihjäl min warlord på ett skott... jävla -2 på LoS är inte att leka med
Nasty :) Allt som biter på vargar är bra. Kanske blir så då.

Han påminner så himla mycket om en psykotisk lönnmördare från serien Lobo men kan inte för mitt liv komma ihåg vad han heter. Han lyssnade på musik i lurar, spandex och hade ett enormt krypskyttegevär.

Skriv svar