Köpa FW's ZM, yay or nay?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Köpa FW's ZM, yay or nay?

Inlägg av stormshaft »

Tjena!

Jag är så förbannat sugen på att skaffa mig ett Zone Mortalis-bräde, speciellt efter Bobo-Peders magiska Space Hulk-projekt. Så jag tänkte kolla om det finns någon här som gjort just det, köpt ZM-bitar från FW och om de tycker det är värt det.
Jag har inte tid eller ork att bygga egna så det faller bort, men jag funderar lite över vikten på bitarna och är det inte lätt att det fastnar i tullen och blir mycket dyrare när det redan kostar mycket pengar?
Finns det något speciellt att ha i åtanke om man bestämmer sig för att köpa dem via FW (beställa färre/fler bitar per gång)?

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Köpa FW's ZM, yay or nay?

Inlägg av Ismeno »

Köper du inom EU blir det ingen tull. Har nio bitar som håller på att få färg. De är galet snygga och grymt kul att spela i.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Köpa FW's ZM, yay or nay?

Inlägg av stormshaft »

... just det ja. Totalt hjärnsläpp.
Så du skulle absolut säga att det är en bra idé med andra ord. Är galet sugen på att prova själv.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Köpa FW's ZM, yay or nay?

Inlägg av Ismeno »

stormshaft skrev:... just det ja. Totalt hjärnsläpp.
Så du skulle absolut säga att det är en bra idé med andra ord. Är galet sugen på att prova själv.
Det är ju en stor investering, så inget lätt beslut. Det är grymt kul att spela i dock! Har kört både ZM med 40K gubbs och framförallt =][= och det är en grym spelupplevelse imho.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Köpa FW's ZM, yay or nay?

Inlägg av Röde »

Jag började med 9 bitar och har utökat med 3 bitar i två omgångar.

Jag är mycket nöjd med spelplanen och gillar verkligen att lira zonen... Det enda jag inte gillar är priset på dörrarna...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Köpa FW's ZM, yay or nay?

Inlägg av stormshaft »

Ismeno: Ja den monetära insatsen är ju betydande, hur många plattor behöver/bör man använda man för låt säga 1000-1500p?

Röde: Så du har 15 bitar nu? Det är väl väldigt mycket för att vara ZM eller? För ganska stora slag förmodar jag. Är dörrarna så dyra, eller det är för att man vill ha ganska många?

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Köpa FW's ZM, yay or nay?

Inlägg av Ismeno »

Skulle säga 9 bitar för att få till bra spel.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Köpa FW's ZM, yay or nay?

Inlägg av Röde »

Fick med en bonusbit en gång så jag är uppe i 16. 9 räcker långt men med fler blir det bara roligare. Hur många dörrar man behöver är ju en smaksak. Jag tänker mest på priset på den stora dörren...

Vi spelar ofta 2-4 spelare samtidigt i zonen. 1250pts 30K vanligtvis. Riktigt skoj... Ett scenario jag uppskattat som vi diktat ihop själva är ett objektiv i mitten som ska kontrolleras i slutet, värt lika mycket som antalet kill points som du skrapat ihop under matchen.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Köpa FW's ZM, yay or nay?

Inlägg av stormshaft »

9-16 bitar alltså. Check. :)
Tack för svaren pågar, blir att titta djupt i plånboken efter jul...

Skriv svar