Black Library Live 2016

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Black Library Live 2016

Inlägg av stormshaft »

Hahaha, jösses vilket äventyr att ta sig hem! Men då var det ungefär så krångligt att ta sig till Nottingham som jag trott. Siktar nog på Birmingham igen då med andra ord, kändes ganska livat och glatt när vi var där, de hade julmarknad och festligheter som man säkert kunnat besöka om man velat.

Utställningsdelen är helt fantastisk. :) Man tittar på figurer man aldrig direkt brytt sig om tidigare, och allting är så förbannat snyggt och häftigt. Kul att se modeller som den jättestora dinosaurien till gamla Lizardmen och sånt. Ska bli kul som fasen att åka igen. Och de exklusiva grejorna ja, jag är så insnöad på 30k att jag inte riktigt reflekterade över 40k/AoS-grejorna i GW-butiken.
Fick ni det att funka med att beställa FW-grejor över disk och hämta senare under dagen/nästa dag?

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Black Library Live 2016

Inlägg av Knaperstekt »

De har allt där i FW-butiken. Han sa att de försöker åtminstone ha 2st av varje sak, inklusive Warlord Titanen. Det är bara att prata med dom så plockar de fram det. Det göms i den låsta svarta delen under display casen.

Av alla exclusives.. så tycker jag kanske Knight's huvudena är coolast, och Ixiom Hale. Ultramarine standard bearer köpte jag på GW i Göteborg för några månader sen.
Och såklart cd-skivan med musiken från utställningen. Helt grym, den har rullat varje dag här hemma ;) Figurmässigt så var det nog nån Blood Bowl gubbe (osäker), lite olika lådor från LotR, nån Stormcast Eternal, 2 olika Josef Bugman (en metall, en plast eller finecast), FW hade ett Warlord Titan huvud, 3 olika Knight's huvuden, Ultramarinen, en chaos Dwarf och en annan gubbe som fanns på GW direkt efter jul tror jag och sen Ixiom Hale som var slutsåld.


Angående bilderna.. man har så mycket att titta på att man nästan glömmer av att ta kort, eller blir alldeles mätt av alla små gubbar att man bara kollar på det stora.
Grabben har plåtat en del också, en del samma och en hel del suddigt. Ska se om jag kan slänga upp dom också :)
Det stora dioramat från Sigmar som jag lade upp filmsnutten på.. herrejösses... vi stod runt den och upptäckte bara mer och mer saker hela tiden. Samma sak med Moria-dioramat. 30K och 40K hade så otroligt mycket. Från hela arméer uppställda i ett skåp till magnifika slag. Tau vs Mechanicum tycker jag var bland det snyggaste.

Ett tips när man går dit är att börja dagen med utställningen, ta en paus och browsa affärer/käka och sen gå in igen. för det är ju ett dagspass man köper. Då kanske man faktiskt hinner se allt :)
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Black Library Live 2016

Inlägg av stormshaft »

Håller helt med dig, tror det är lättare att känna att man hinner med allting om man inte besöker WW på en större mässa eller turneringsdag, under BLL så var där en sån helvetes massa människor överallt så det blev inte lika långa besök i butikerna som man kanske önskat, plus då att springa och kräva autografer och lyssna på föreläsningar och sådant.

Nu blev man ju ännu mer sugen på att ta sig dit igen. :)

Tack igen för bilder och historierna! :)

Skriv svar