Bra batreppare på Youtube?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Bra batreppare på Youtube?

Inlägg av Youndi »

Jag har följt Miniwargaming sedan jag blev intresserad av att börja med hobbyn för 7-8 månader sen. Nu när jag börjat spela lite själv (och läsa dessa forum lite mer) märker jag att de snubbarna visserligen gör bra film men de kan ju inte reglerna. Gör massa fel hela tiden. Eftersom jag tittar för att lära mig likväl som förnöjas kanske någon kan tipsa om en kanal som faktiskt vet vad de gör?

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Bra batreppare på Youtube?

Inlägg av Jonke »

Jag hittade table top tactics för inte så längre sedan och tycker än så länge att de är bra. Varierade missions, arméer och spelare.
Senast redigerad av 1 Jonke, redigerad totalt 15 gånger.

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Bra batreppare på Youtube?

Inlägg av Youndi »

Jonke skrev:Jag hittade table top tactics för inte så längre sedan och tycker än så länge att de är bra. Varierade missions, arméer och spelare.

https://youtu.be/WIxlidUVTts
Den länken är fel. Leder till en reklam för ett tv-spel. Jag hittade dem genom en enkel sökning så ingen fara.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Bra batreppare på Youtube?

Inlägg av Elevatorlake »

De jag har följt hyfsat regelbundet är
Miniwargaming
Tabletop tactics
Winters SEO
Guerilla miniature games
Frontline gaming

Jag skulle dela upp de i kategorierna casual/narrative (miniwargaming, winters, guerilla) och mer hardcore/tävlingsinriktad (tabletop, frontline) och sedan kan man välja lite beroende på vad man gillar. Visst gör miniwargaming en del regelfel men deras fokus är på underhållning och hobby, inte tävling. Deras listor är mjuka, de kör narrativegrejer och handlar överhvudtaget mer om att ha roligt när man spelar än om vem som vinner. Man kan dessutom välja lite vilken stil man vill ha där dave ligger längst ut på ena kanten och matt på den andra. Dave kör nästan bara uteslutande helkonstiga listor med massor med land raiders och berzerkers och är mest högljudd i sina batreps medan matt fortfarande kör ganska mjuka listor men när han väl spelar försöker han vinna och han har bäst koll på reglerna. Personligen så är dave lite för mycket för mig men han har ju en hel del fans som gillar det han gör. Frontlinegaming är gänget bakom ITC och deras batreps är tveklöst mest tävlingsinriktade, de är dessutom ofta nästan oredigerade så de är rätt långa. Tabletop ligger väl någonstans mitt emellan och jag gillar lawrence sätt att göra batreps på, han är samtidigt en betydligt mer kompetent spelare än många av producenterna på miniwargaming vad gäller regler och att vinna.

Gillar du mer tävlingsinriktat kan jag även tipsa om frontlinegamings pod som är mycket skön att ha på i bakgrunden medan man målar eller hobbyar allmänt. Den tar sin utgångspunkt i tävlingsscenen men med lite fantasi kan man lätt omsätta mycket av det till vanligt casualspel också. De har även en hel del tactics-artiklar på sin hemsida som nästan alltid tar sin utgångspunkt i tävlingsspel. Värt att påpeka är att de nästan alltid utgår från ITC-format så man får ha det i åtanke när de pratar om vad är mest gångbart. De tillåter t.ex. FW och deras missions är lite annorlunda än vad som verkar vara brukligt i sverige.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Bra batreppare på Youtube?

Inlägg av stormshaft »

Jag slår ett slag för KEK-klubben. Namnet säger kanske en del för den som spelat WoW någon gång i livet. :) Casual och kul!

Här finns de.

Skriv svar