Resa till ETC - Salamanca

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Resa till ETC - Salamanca

Inlägg av Trulsante »

Hej alla glada!

Årets ETC går av stapeln i spanska Salamanca, ungefär 1,5h väster om Madrid (med tåg) och vi är ett litet gäng västkustare som just nu planerar för samåkning till och från eventet. Jag skriver detta för att fråga om fler är intresserade av att samåka.

Datumen som avses är 3-7/8, alltså torsdag till måndag.

Denna posten kommer innehålla reseinformation, tider samt hur vi budgeterar.

Avfärd torsdagen 3e augusti, öresundståg till Kastrup, Köpenhamn. Direktflyg därifrån till Madrid och tåg från Madrid till Salamanca. Flygtid 3,5h, tågtid 1,4h. Kostnad 900-1000:- flyg tur-retur, 300:- tåg tur-retur. Jag räknar dock med resebudget på minst 1500:- då flygpriser ändras från dag till dag.

Hemresa måndag 7e august.

Tider för resor är svårt att säga i nuläget, tiderna som jag baserar prisförslaget på är: avfärd Kastrup 11.45 - Madrid 15.10. Hemfärd Madrid 16.30 - Kastrup 19.45.

Vad gäller boende har jag frågat samordnare om hotellrum i anslutningen till anläggningen. Dubbelrum verkar för övrigt gå på 50-80€/natt om man bor på anläggningen. Jag håller i nuläget på att ser över billigare alternativ.

Så tidsmässigt tar resan fem dagar i anspråk varav tre veckodagar. Samt kommer att kosta någonstans mellan 3000-5000:- allt som allt för resa + boende. Spanien är ett euroland vilket kan innebära något dyrare mat/dryck än hemma. Räkna gärna med detta när du budgetar :)

Är man intresserad av att åka med, skriv här eller släng iväg ett PM till mig senast nästa fredag 10/2. Då kommer jag att boka nämligen!

// Andreas
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime