Är Vallejo model smoke ink bra?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Är Vallejo model smoke ink bra?

Inlägg av Nurgle »

Hej!
En mycket bestämd säljare sa att jag absolut måste ha den. Den är magisk sa han. Airbrusha den på guld sa han. Vågar jag prova? Nån som testat?
Ska måla plasma obliterator tänkte jag.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Är Vallejo model smoke ink bra?

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:Hej!
En mycket bestämd säljare sa att jag absolut måste ha den. Den är magisk sa han. Airbrusha den på guld sa han. Vågar jag prova? Nån som testat?
Ska måla plasma obliterator tänkte jag.
Är det game color smokey ink eller model color smoke? Jag har aldrig provat smokey ink men smoke är grym som just rök/sot på pipor, utblås mm. Vet dock inte om jag skulle använda den på guld.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Är Vallejo model smoke ink bra?

Inlägg av Flogger »

Smokey Ink är nice på pipor och liknande. Vet ej hur den blir på guld. Eller med airbrush.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Är Vallejo model smoke ink bra?

Inlägg av Nurgle »

Det är model color smoke. Ok toppen - tack för tipset! Ska nog kanske chilla lite med att köra det i airbrushen & bara spraylacka allt. Men låter ju grymt att använda som lite extrasmuts :)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Är Vallejo model smoke ink bra?

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:Det är model color smoke. Ok toppen - tack för tipset! Ska nog kanske chilla lite med att köra det i airbrushen & bara spraylacka allt. Men låter ju grymt att använda som lite extrasmuts :)
Jag blev sugen på att prova den på guld nu men det ska ju vara rätt stora ytor om det ska vara värt att whippa ut airbrushen för att göra det. Kanske inte något man gör på axeltrimmet på en ultramarine :)

Smoke är för övrigt en av de härligaste vädringsprodukterna, ger en störtskön oljig rökeffekt på pipor och avgassystem. Det som är så fint med den är att man kan kontrollera vilken effekt man vill ha genom hur mycket man lägger på. Lägger man ett tunt lager blir det en ljusbrun misfärgning, öser man på mer blir det en nästan svart sörja som något körts på rysk diesel i årtusenden. Drybrusha lite svart precis på kanterna och sedan vips har du perfekt rökeffekt :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Är Vallejo model smoke ink bra?

Inlägg av Nurgle »

Mmmmh! Vet redan vad jag ska testa den på :)

Skriv svar