ETC-listor?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
petrus
Inlägg: 105
Blev medlem: 07 sep 2011, 15:40

Re: ETC-listor?

Inlägg av petrus »

Det ska bli intressant att se hur det går för vissa listor på ETC, det har ju inte gått jättelänge sedan release tills deadline för listor vilket naturligtvis medför att det funnits en viss portion av spekulation med i konstruktionen.
Speciellt att se hur det går för Kalle, det fanns ju inte jättemånga tyranidlistor på plats.


Om vi har jättetur kanske GW hinner beakta resultatet från turneringen innan de gör klart höstens codex.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: ETC-listor?

Inlägg av Lottomannen »

ETC är en ganska udda miljö för att bedöma enheter,. Antingen är listorna ultraoffensiva eller jättedefensiva. Men vissa hintar kan man absolut ta. Stormraven kanske är lite väl bra för tillfället, exempelvis :)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: ETC-listor?

Inlägg av Röde »

Har fortsatt läsa lite och blir både trött och lite full i skratt. Vi har ju redan uttryck som fluffmongo och regelböjspucko... Nu tror jag vi kan lägga till ett, för om man dreglar över listor som dessa är man lite av ett spamlistepervo. ;)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: ETC-listor?

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:Har fortsatt läsa lite och blir både trött och lite full i skratt. Vi har ju redan uttryck som fluffmongo och regelböjspucko... Nu tror jag vi kan lägga till ett, för om man dreglar över listor som dessa är man lite av ett spamlistepervo. ;)
Synd att mongo är taget redan för spammongo ligger bra på tungan :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

petrus
Inlägg: 105
Blev medlem: 07 sep 2011, 15:40

Re: ETC-listor?

Inlägg av petrus »

Lottomannen skrev:ETC är en ganska udda miljö för att bedöma enheter,. Antingen är listorna ultraoffensiva eller jättedefensiva. Men vissa hintar kan man absolut ta. Stormraven kanske är lite väl bra för tillfället, exempelvis :)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Helt klart och dessutom hela matchings grejen :D
Men precis som du tänker med stormravens kan man ju alltid dra lite slutsatser.
Mycket Conscripts blire också :-)

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: ETC-listor?

Inlägg av Enochia »

Det kommer gå som vanligt för mig, skitbra tills jag blir full och glömmer bort att jag spelar, sen går det bra igen när jag har supit ner min motståndare.
Men ja, ETC i år är ju bara spam, får se vad GW gör åt det här metat.
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

petrus
Inlägg: 105
Blev medlem: 07 sep 2011, 15:40

Re: ETC-listor?

Inlägg av petrus »

Enochia skrev:Det kommer gå som vanligt för mig, skitbra tills jag blir full och glömmer bort att jag spelar, sen går det bra igen när jag har supit ner min motståndare.
Men ja, ETC i år är ju bara spam, får se vad GW gör åt det här metat.
Så du får helt enkelt se till att börja supa ner motståndaren medans du är nykter, din lagkapten kan säkert hjälpa till.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: ETC-listor?

Inlägg av Elevatorlake »

Beror inte spammet i mångt och mycket på de tillgängliga detachments som gör det väldigt enkelt att bygga listor med i stort sett bara flygare, elites, fast attack, hq eller vilken force org slot det man vill spamma råkar befinna sig?

Om kan begränsade dels antalet detachments (två, kanske?) och endast typerna patrol, battalion och brigade så skulle det bli mindre spammande?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: ETC-listor?

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Beror inte spammet i mångt och mycket på de tillgängliga detachments som gör det väldigt enkelt att bygga listor med i stort sett bara flygare, elites, fast attack, hq eller vilken force org slot det man vill spamma råkar befinna sig?

Om kan begränsade dels antalet detachments (två, kanske?) och endast typerna patrol, battalion och brigade så skulle det bli mindre spammande?
Well said!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

ETC-listor?

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Beror inte spammet i mångt och mycket på de tillgängliga detachments som gör det väldigt enkelt att bygga listor med i stort sett bara flygare, elites, fast attack, hq eller vilken force org slot det man vill spamma råkar befinna sig?

Om kan begränsade dels antalet detachments (två, kanske?) och endast typerna patrol, battalion och brigade så skulle det bli mindre spammande?
Tempestus & taurox fnyser åt dig ;)

Edit: kan tillägga att jag blev rätt illamående av ETC-listorna. Måste vara den alldeles för lagrade burkskinkan.

Skriv svar