Chaos Daemons Nurgle

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Husak
Inlägg: 28
Blev medlem: 11 okt 2011, 16:31

Chaos Daemons Nurgle

Inlägg av Husak »

Funderar på att göra en chaos daemon armé med Nurgle tema, men funderar då på figuren Greater Unclean One. Jag tycker den är ful, och att Glottkin till Age of Sigmar är snyggare, men.
Frågan är om The Glottkin är laglig att använda i 40k då den är ganska mycket högre än Unclean one , och har en 130mm bas istället för 60mm på Unclean one .
Hoppas nån kan hjälpa mig med detta, vill gärna veta innan jag börjar med projektet.

Mvh Husak

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Chaos Daemons Nurgle

Inlägg av Naz87 »

Jag skulle säga kör bara!
Bra mycket coolare modell och det är oftare än nackdel att vara större så lär inte vara många som gnäller.
Själv brukar jag köra fw's greater deamon som guo

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Chaos Daemons Nurgle

Inlägg av fauh »

tror det är basstorleken du åker på och inte höjden. Om du tänkt spela turneringar så är det bäst att höra med arr men med tanke på att både Tzeentch och Khrone Demonen blivit en stor bit större och fått 130mm baser så är det nog inte långt bort ifrån en rework av GUO som då får en fin liten 130mm bas.

Chilla lite tills Deathguard släppet kommer, inte helt osannolikt att det kommer en ny GUO :)

Husak
Inlägg: 28
Blev medlem: 11 okt 2011, 16:31

Re: Chaos Daemons Nurgle

Inlägg av Husak »

Tack för svaren. Det är som jag misstänkte då med storleken på basen. Men då skall jag avvakta och se. Tack

Skriv svar