Cypher

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
koltrast
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 jul 2017, 14:08

Cypher

Inlägg av koltrast »

I startgroparna att start med 40k på nytt och jag kan lugnt säga att besöket på gwbutiken var minst sagt förvirrande. När jag väl stod där så var det helt omöjligt att välja. Det var helt sonika för mycket fina armeer att välja på. I slutändan gick jag, tomhänt och förvirrad. Väl efteråt kom jag ihåg en enda sak jag inte kunde sluta tänka på, Cypher

Så,jag har börjat grunna på om den käre cypher är något man kan bygga en arme med?
Jag tänker undivided csm. cypher, en sicarian. Marines konverterade från primaris, sen...vet jag inte mycket mer. Fina modeller.
helt enkelt, men är Cypher för tunt tema att bygga en arme på?
Tips på konverteringar, bilder, färgschema. Allt mottages med öppna armar.

mvh Peter

Jacke
Inlägg: 1179
Blev medlem: 12 jul 2009, 23:09

Re: Cypher

Inlägg av Jacke »

koltrast skrev:I startgroparna att start med 40k på nytt och jag kan lugnt säga att besöket på gwbutiken var minst sagt förvirrande. När jag väl stod där så var det helt omöjligt att välja. Det var helt sonika för mycket fina armeer att välja på. I slutändan gick jag, tomhänt och förvirrad. Väl efteråt kom jag ihåg en enda sak jag inte kunde sluta tänka på, Cypher

Så,jag har börjat grunna på om den käre cypher är något man kan bygga en arme med?
Jag tänker undivided csm. cypher, en sicarian. Marines konverterade från primaris, sen...vet jag inte mycket mer. Fina modeller.
helt enkelt, men är Cypher för tunt tema att bygga en arme på?
Tips på konverteringar, bilder, färgschema. Allt mottages med öppna armar.

mvh Peter
Om du vill ha en "Fallen" armé så kan du ju alltid köpa Dark Angels upgrade pack eller DA veterans och mixa de bitzen med vanliga CSM :)

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Cypher

Inlägg av Youndi »

Om du har inställningen att du vill göra en cool armé snarare än att vinna varje turnering så är Cypher bland det coolaste du kan köra. Nackdelen med Cypher är att, till skillnad från andra chaos lords, buffar han inte alla chaos marines, bara Fallen. Men eftersom du måste ta 2 HQ i en Batallion detachement så kan en chaos lord vara med och buffa dina vanliga chaos marines. Fyll minimi-kravet på 3 troops med antingen chaos marines eller cultists och fyll maxi-kravet på 3 elites med 3 Fallen. Som Jacke sade så tillverkar du enkelt Fallen genom att köpa Dark Angel veterans och skrapa bort de kejserliga ikonerna på bröstet. Bra om du kan få tag i chaos axelskydd också annars får du skrapa där med. Sedan fyller du poängen med fast, heavy eller flyer du gillar. Ett tips är att Chaos Land Raider blivit grymt stark i 8:an.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Cypher

Inlägg av Nurgle »

Kul idé! Tänkte precis på min Cypher som ligger hemma och skräpar och tänker att jag inte kan passa in han i mina arméer alls.
Säg till ifall du bestämmer dig för det spåret så får du gärna köpa min om du vill.

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Cypher

Inlägg av frigobben »

Tyckte det fanns mycket fräsiga konverteringar och inspiration här: https://www.warhammer-community.com/201 ... en-angels/

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Cypher

Inlägg av Yabob »

Vi ska ju inte glömma att han går att köra till Imperiet också.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Cypher

Inlägg av Nurgle »

frigobben skrev:Tyckte det fanns mycket fräsiga konverteringar och inspiration här: https://www.warhammer-community.com/201 ... en-angels/
Det där var så ballt att jag nästan blev sugen själv på en fallen armé. Men bara nästan :)

Skriv svar