Genomskinliga baser

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
fluffypainter
Inlägg: 2
Blev medlem: 05 jan 2018, 14:55

Genomskinliga baser

Inlägg av fluffypainter »

Hej, har en fråga angående målningsbedömning vid turneringar. Om jag har valt att montera mina figurer på genomskinliga baser för att de ska passa in på alla underlag/spelbord, räknas de som omålade då. Därför att basen inte är målad/flockad.
Bilagor
Obs, inte mina figurer, bilden hämtad från nätet för att bättre illustrera min fråga.
Obs, inte mina figurer, bilden hämtad från nätet för att bättre illustrera min fråga.
Games_Workshop_WH40K_Space_Marines_Clear_Bases (1).jpg (68.85 KiB) Visad 3435 gånger

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Genomskinliga baser

Inlägg av Kaptenen »

Det finns ingen generell standard för det, det är upp till varje arrangör att sätta sin nivå.
Jag skulle godkänt dem alla dagar i veckan då övriga modellen är välmålad och det är ett tydligt tema med de transparenta baserna!

fluffypainter
Inlägg: 2
Blev medlem: 05 jan 2018, 14:55

Re: Genomskinliga baser

Inlägg av fluffypainter »

Tack för svaret, det gjorde mig glad.

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: Genomskinliga baser

Inlägg av Aouto »

Jag skulle också vara okej med det. rulle of cool

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: Genomskinliga baser

Inlägg av Puddington »

Jag blir så kluven av det här fenomenet, å ena sidan funkar det bra och, som du säger, passar det på alla bord. Å andra sidan så missar man möjligheterna att göra mini-dioraman. Man vet inte vad man ska tycka!

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Genomskinliga baser

Inlägg av Halvar »

Jag tycker det är perfekt och oftast mycket snyggare men jag vet att det finns folk som tycker tvärtom. Så för säkerhets skull skulle jag aldrig våga göra det eftersom jag inte vill missa en eventuell turnering pga en sån teknikalitet. Och det är inte direkt ofta man kan vara med från början.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Genomskinliga baser

Inlägg av Röde »

Jag köper idén även om jag tycker att det liksom fattas något...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Genomskinliga baser

Inlägg av Nurgle »

Om jag nån gång arrangerade skulle jag resonera på samma sätt: är modellerna snyggt målade i övrigt så funkar det.
Personligen är det inte min smak, jag gillar grymt genomarbetade baser. Men smaken är delad och alla ska köra på det de gillar tycker jag.

Skriv svar