30k fluff-fråga

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

30k fluff-fråga

Inlägg av Knaperstekt »

Mitt bidrag till Armies on Parade kommer baseras på 2-3 Knights från House Malinax.
Jag har inte hittat någonstans att House Malinax stödde någon speciell legion, utan bara att de stod på Horus' sida.
Min fråga är, fluffmässigt, till vilken traitor legion passar 2-3 knights in bäst?
World Eater och Word Bearers är mina favoriter, men passar de in? Ni som kommit längre i böckerna kanske har bättre insyn.

Alternativet är väl en Questoris armé, men då är det väl bara knights och en Magos.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: 30k fluff-fråga

Inlägg av Serpent »

Sons of Horus lär väl ha haft allt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: 30k fluff-fråga

Inlägg av Knaperstekt »

Absolut. De var ju också högst inblandade att få över Xania-II till sin sida (House of Malinax är från Xania-II)
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: 30k fluff-fråga

Inlägg av Knaperstekt »

Och som en slump fick jag tag i några Horus Söner.. så att... tja.. då var det bestämt. ;)
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Skriv svar