Tips tunna metallark?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Tips tunna metallark?

Inlägg av Halvar »

Vad är det för tank? En pred/rhino är inga som helst problem utan att ens borra om jag minns rätt.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Tips tunna metallark?

Inlägg av Nurgle »

Halvar skrev:Vad är det för tank? En pred/rhino är inga som helst problem utan att ens borra om jag minns rätt.
Det är en Octablade jag bygger. Denna hära:

http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... start=1010

Alltså själva sidoplåtarna som sitter på plats ifall inte sponson används.

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Tips tunna metallark?

Inlägg av Asphyxate »

Är det möjligen ett Baneblade chassi vi pratar om?

Jag magnetiserade bara tornen och sponson vapnena på min så lät jag de 4 sponson armour delarna sitta på permanent. Funkar fint.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Tips tunna metallark?

Inlägg av Nurgle »

Asphyxate skrev:Är det möjligen ett Baneblade chassi vi pratar om?

Jag magnetiserade bara tornen och sponson vapnena på min så lät jag de 4 sponson armour delarna sitta på permanent. Funkar fint.
Ja exakt :)

Fast tänk om man inte har råd med fyra sponsons? Och om man växlar mellan hellhammerslammers och shadowswordword? Då måste ju sponsons flyttas på mellan bak och fram så det följer Astra militarums standard.

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Tips tunna metallark?

Inlägg av Asphyxate »

Nurgle skrev:
Asphyxate skrev:Är det möjligen ett Baneblade chassi vi pratar om?

Jag magnetiserade bara tornen och sponson vapnena på min så lät jag de 4 sponson armour delarna sitta på permanent. Funkar fint.
Ja exakt :)

Fast tänk om man inte har råd med fyra sponsons? Och om man växlar mellan hellhammerslammers och shadowswordword? Då måste ju sponsons flyttas på mellan bak och fram så det följer Astra militarums standard.
Du har råd med 4 sponsons. ;)

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Tips tunna metallark?

Inlägg av Gonka Koff »

Jag kanske inte hajjar exakt vad och hur du ska magneta, men finns det inte möjlighet att limma fast en fet magnet på insidan av karossen, så låter du magneten jobba genom plasten? Så har jag gjort med min stormravens hurricane bolters, helt osynligt om man lyfter bort hurricanarna.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Tips tunna metallark?

Inlägg av Nurgle »

Gonka Koff skrev:Jag kanske inte hajjar exakt vad och hur du ska magneta, men finns det inte möjlighet att limma fast en fet magnet på insidan av karossen, så låter du magneten jobba genom plasten? Så har jag gjort med min stormravens hurricane bolters, helt osynligt om man lyfter bort hurricanarna.
Ja, det är exakt det som är planen :)
Sitter totalt 16 fetingar på insidan nu.

Dock behöver det finnas något som fäster i magneten på ytterdelens sida.

Men verkar ha löst det nu med hjälp av magnetisk färg :)

Skriv svar