Hur bra är eg Primaris?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
nengstrm
Inlägg: 58
Blev medlem: 16 jun 2014, 15:22
Ort: Gotland

Hur bra är eg Primaris?

Inlägg av nengstrm »

Hej,

Jag ska flytta till i Gotland och har hört att 40k är spelet som spelas där :) Spelar i dagsläget mest 9th men tänkte acklimatisera mig lite till den lokala faunan och bygga ihop en 40k armé. Har ingen aning om vilka som är low/mid/high tier i 8th men tänkte börja med nåt som har relativt få modeller. Custodes har jag aldrig gillat fluffmässigt och Knights är lite svåra att maskera i hushållskassan. Funderade lite på Primaris listor? eller kanske Deathwatch?

Vad säger ni som har koll på det här?

Mvh
N

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Hur bra är eg Primaris?

Inlägg av Asphyxate »

Deathwatch är heta. Primaris är meh.

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Hur bra är eg Primaris?

Inlägg av Max »

Primaris är heta. Deathwatch är meh.

Skämt och otrevligheter å sido, går att göra oväntat mycket med Primaris. Superoffensiva arméer med Ravenguard, aggressors och reivers, Stabila skyttelistor med BA fnp flaggan (bra när allt har 2w) och lite trixigare med DA hellblasters och darkshroud. Generellt är det nog tyvärr oftast en eller två primarisenheter som passar bäst för varje sorts armé, har inte fått en ren primarislista att funka, scouter är så mycket bättre än vanliga primaris "tacticals"

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Hur bra är eg Primaris?

Inlägg av Asphyxate »

So Deathwatch Veteraner med Storm Bolters som Deep strikar in är meh? En 10a ger 40 skott med -2 AP och kan få rerolla både hit och wounds. Eller kunna Deep strika in Leviathan Dreadnoughts. Roligt nog är Deathwatch en av de mest viable vägarna att spela primaris.

Hellblasters är bra ja, Aggressors fyller en bra roll i Raven Guard t.ex med infiltrate och panga två ggr. Men som pure styrka är de inte stekheta. Det som är bra funkar bäst i samband med annat.

nengstrm
Inlägg: 58
Blev medlem: 16 jun 2014, 15:22
Ort: Gotland

Re: Hur bra är eg Primaris?

Inlägg av nengstrm »

Så man kan spela Death Watch som "vanliga" SM's? Jag är en totalt nybörjade när det gäller list byggandet i 8th.

Tack för svaren iaf!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Hur bra är eg Primaris?

Inlägg av Röde »

Repulsor är inte kattskit. Det lassar rätt mycket bul. Jag har två som jag brukar lasta med 2x5 Intercessors oc 2x5 Hellblasters. Gillar Aggressors också. De är klart prisvärda. Placeringen av Löjtnanter och Kapten är rätt viktig.

Dreaden är tuff och snygg men inte så het.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Hur bra är eg Primaris?

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:Repulsor är inte kattskit. Det lassar rätt mycket bul. Jag har två som jag brukar lasta med 2x5 Intercessors oc 2x5 Hellblasters. Gillar Aggressors också. De är klart prisvärda. Placeringen av Löjtnanter och Kapten är rätt viktig.

Dreaden är tuff och snygg men inte så het.
Vilket/vilka chapters brukar du köra?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Hur bra är eg Primaris?

Inlägg av Röde »

Jag spelar mina som Ultra Marines. Har använt Guilliman en del. Han boostar nämnda enheter löjligt mycket och det blir lite enformigt att spela på det sättet. Det är roligt att göra ibland.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar