Ny spelare söker motståndare

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Vaskmästarn
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 okt 2018, 12:18

Ny spelare söker motståndare

Inlägg av Vaskmästarn »

Halloj!
Jag har nyligen blivit sugen på att börja spela 40k igen efter en paus på typ 8-10 år men känner ingen som är intresserad. Hur ser det ut med spelklubbar/-grupper runt om i stockholm? Alternativt om någon annan är sugen på att spela så kan vi ju styra upp något!
Jag har en skaplig armé av IG på ca 2500 poäng samt ca 1000 poäng DG.
Alla svar uppskattas!

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Ny spelare söker motståndare

Inlägg av Serpent »

Spelföreningar:

viewforum.php?f=23
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
rallerex
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 feb 2009, 20:36

Re: Ny spelare söker motståndare

Inlägg av rallerex »

Hej!

Det finns ett par spelgrupper i stockholmsområdet, jag tror att Rogue Trader är mest central och den jag har bäst koll på, vi håller till i butiken Dragons Lair på kungsholmstorg 8. Nästan allt spelande bokas via vår facebook grupp; https://www.facebook.com/groups/267465796673285/

Det spelas 40k nästan varje dag och i facebook gruppen bokas spel både på lokalen och hemma hos folk, vi hade ett forum förut men tyvärr så fick det en dödskram av facebook :/ Det är även flera av de som spelar runt om i stan som är med i gruppen så du kan alltid gå med och få fler svar där :)

för en förhandstitt på lokalen kan man kika in i den på google maps; https://www.google.se/maps/@59.3279107, ... 6656?hl=sv

den är lite renoverad sedan bilderna tog men ändå!
Rouge Trader

Vaskmästarn
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 okt 2018, 12:18

Re: Ny spelare söker motståndare

Inlägg av Vaskmästarn »

Stort tack för hjälpen, kikar vidare på fb!

LordBloodmane
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 dec 2018, 20:09
Ort: Norrtälje

Re: Ny spelare söker motståndare

Inlägg av LordBloodmane »

Om du är på norra sidan av stan eller inte har problem att åka en bit, så har jag tillgång till en lokal strax utanför Norrtälje där jag och några polare kör ibland.
Vi kör open play och/eller narrative, har haft för många matcher mot power gamers för att köra kompetativt.

Mvh Ken

Offer
Inlägg: 13
Blev medlem: 17 feb 2018, 13:54
Ort: Norrtälje

Re: Ny spelare söker motståndare

Inlägg av Offer »

Hej!

Jag kapar den här tråden lite. :)
Bor själv i Norrtälje och blev lite intresserad av lokalen där. Har ni en förening och hur får man i så fall kontakt med den?

/Kristoffer
/Kristoffer Gustafsson

LordBloodmane
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 dec 2018, 20:09
Ort: Norrtälje

Re: Ny spelare söker motståndare

Inlägg av LordBloodmane »

Ingen förening längre direkt. Enklaste sättet att få tag på mig är väll iof att ringa, skickar ett pm med nr.
Om någon annan är intresserad så skicka pm till mig.

Ursäkta kapningen OP

Skriv svar