Lära sig spela i stockholmsområdet?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Gubbfika
Inlägg: 1
Blev medlem: 09 feb 2020, 22:02

Lära sig spela i stockholmsområdet?

Inlägg av Gubbfika »

Hej!

Första gången jag kom i kontakt med Warhammer var i mitten av 90-talet när jag som liten 8åring såg ett par modeller i en butik i gamla stan. Jag tyckte att det såg så otroligt coolt ut och lyckades övertyga min mamma om att det där var något jag ville börja med, och gick gladeligen ut ur butiken med ett paket på sex stycken space marines. Det här var samtidigt som jag kom i kontakt med Doom och warcraft på PC och senare star craft, så space marines var för mig helt rätt i tiden då de porträtterades som att de slogs mot orcher.

Allt eftersom förstod jag att det var ett spel och jag engagerade många av mina vänner och tillsist så stod vi där framför pingisbordet med våra "arméer" av space marines, orcher, space wolves, imperial guard och tyranids. Vi "spelade" och kunde tack vare en polares brorsas regelbok och vår knackiga engelska få ihop något som iallafall påminde om ett spel, men det roliga låg i att måla och "samla"
Vi gjorde något halvdant försök att återuppta allt i början av 2000-talet men det föll bort då det ansågs för töntigt av flera polare, till mitt stora förtret.

Nu 20 år senare och i 33 års ålder är jag återigen i farten då jag återigen upptagit att samla och måla, men jag saknar både kunskap och vänner att spela med. Därför undrar jag om det finns möjlighet att i stockholmsområdet med omnejd, lära sig spela warhammer och om det finns någon här på forumet som antingen vet var jag kan vända mig, eller som skulle kunna tänka sig att introducera mig i själva spelandet?

MVH
Fredrik

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Lära sig spela i stockholmsområdet?

Inlägg av Konfa »

Hej!

Forumet är inte alls lika aktivt som tidigare, men det finns en stor förening med spel varje torsdag på kungsholmen. Sök på Rogue Trader Stockholm på facebook så bör du komma till gruppen. Det finns säkert spelare som är villiga att lira andra dar också.

Bor du i närheten av Tensta kan vi säkert lira en match hemma hos mig också om inte annat.

Kul att du hittat till hobbyn!

Skriv svar