Vilken människoarmé är tuffast?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000

Vilken människoarmé är tuffast?

Space Marines (Codex typerna)
6
7%
Space Wolves
5
6%
Black Templars
4
5%
Dark Angels
6
7%
Imperial Guard
18
21%
Adeptus Mechanicus (dom måste ju få vara med)
9
10%
Blood Angels
10
11%
Sisters of Battle
13
15%
Grey Knights
9
10%
Adeptus Custodes
7
8%
 
Antal röster: 87

Schnabelf
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 mar 2011, 17:43
Ort: Umeå

Vilken människoarmé är tuffast?

Inlägg av Schnabelf »

Jag och mina 40k-kompisar hamnar ofta i diskussioner om vilken av våra arméer som är den häftigaste. Jag spelar med blood angels, och mina kompisar spelar med dark angels och sisters of battle. Vi lyckas aldrig komma fram till vem som egentligen har rätt. Man kan hävda att det inte finns något objektivt svar på tvisten, att det det rör sig om subjektiva preferenser, Hur man gillar att spela och vad man har för estetisk läggning osv. Det är förvisso inte fel att resonera så men det är roligare om man faktiskt kan komma fram till vem som har mest rätt. Därför tänkte jag i sann demokratisk anda dra igång denna omröstning för att försöka komma svaret på detta eviga dilemma lite närmre.


Så frågan lyder alltså som följer: Vilken av imperiets armeér är (med hänsyn till fluff, figurdesign och spelstil mm) den absolut tuffaste och coolaste?

Motivera gärna din röst. Är det pga alla tuffa special characters? Eller det snygga färgschemat? Eller den episka bakgrundstoryn? Skriv också gärna om du har har någon favorit bland successor chapters, regiments eller dylikt.

Låt oss nu en gång för alla avgöra vem som egentligen har rätt!!!
Senast redigerad av 1 Schnabelf, redigerad totalt 26 gånger.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Vilken människoarmé är tuffast?

Inlägg av Röde »

En tufft temad och välmålad Imperial Guard armé vinner min röst alla dagar i veckan. Ett av skälen är möjligheten att göra så varierade listor.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Vilken människoarmé är tuffast?

Inlägg av Rasmus »

Adeptus Mechanicus, eftersom de representerar allting som jag gillar att se i 40k-universumet. Mörker, omänsklighet, förfall, fanatism,
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Schnabelf
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 mar 2011, 17:43
Ort: Umeå

Re: Vilken människoarmé är tuffast?

Inlägg av Schnabelf »

Min röst går till blood angels, självfallet.

- The flaw. Dom är dömda att gå under men dom ger sig ändå inte. Det ger en härlig undergångskänsla till hela fluffen som jag gillar skarpt. Det gör dom dessutom ännu mer ädla, de slåss inte bara mot fienden utan också mot sina egna demoner.

- Assault marines som troops och snabba tanks. Jäkligt kul att spela med en så kvick armé!

- Mephiston. Han slaktade en Carnifex med sina bara händer på Hive World Hollonan. Say No More.

- Death Company + Chaplain. S5, WS 5, reroll to hit + to wound. 4 attacker på chargen. Det är bara för vackert!

- Snygg röd färg. :P

Ruben
Inlägg: 49
Blev medlem: 14 mar 2011, 16:24

Re: Vilken människoarmé är tuffast?

Inlägg av Ruben »

Seriöst sluta. Black Templars tjänar kejsaren och är i ett evigt korståg. Dom kastar sig mot närmsta synliga fiende. Hur kan inte dom vara coolast? :D

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Vilken människoarmé är tuffast?

Inlägg av Kerrai »

Imperie soldater kan aldrig va tuffa, töntiga små människor med komplex, så dom försöker bygga de värsta vapnen istället.

Blood Angels får i alla fall min röst, tack vare deras primarch som inte hela galaxen ligger under horus fötter.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Vilken människoarmé är tuffast?

Inlägg av Halvar »

religiösa, rasistiska fanatiker som inte accepterar oliktänkare? nej, de är inte coola någonstans, de är bara lika onda och hemska som alla religiösa fanatiker som fått möjligheten att döda oliktänkare vi haft här på jorden hittills.
Ja' än't bittä'!

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Vilken människoarmé är tuffast?

Inlägg av Mutt »

Det finns inget tuffare än imperial guards. De är väl medvetna om att de är svagare än de flesta motståndare och att deras vapen inte är världens bästa. Detta hindrar inte miljontals soldater från att ge sig ut på slagfältet.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Vilken människoarmé är tuffast?

Inlägg av Mortarion »

Grey Knights är coolast fluffmässigt (eller var i vart fall tidigare, jag har inte läst den nya codexen ännu).

Genmodifierade supersoldater klädda i rustningar täckta av pergament med böner och som använder välsignade högteknologiska vapen för att slåss mot demoner är väldigt mycket 40K.

Men de flesta Imperiesaker har sin charm.

Mattias H
Inlägg: 235
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:20

Re: Vilken människoarmé är tuffast?

Inlägg av Mattias H »

Vad hände med Adeptus Custodes då?

I övrigt håller jag med Rasmus.

Skriv svar