Enheter/Wargear som på något sätt blivit bättre/sämre

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Enheter/Wargear som på något sätt blivit bättre/sämre

Inlägg av Rasmus »

Istället för att göra massa spammande i Nyheter och Rykten kan vi väl ha en tråd här om vilka enheter som magiskt kommit fram med nya regelsystemet. Vilka Wargears som förut knappt tittades på som nu är lockande. Själv har jag märkt ett par hittills:

Warding staff: Helt plötsligt kapabel att ta alla str 8-attacker i närstrid tills den dör om man placerar den rätt.

Paladin Apotechary: Helt plötsligt gått till att vara helt suverän och typ en no-brainer.

Crusaders: Togs förut, nu kommer jag antagligen ta fler med nya träff/wound-systemet.

Multi-Melta Servitors Kanske får börja komma med nu när de kan dra av snap fire när de rör sig.


Och tvärtom tror jag inte längre Venerable Dreadnoughts har någon plats i mina arméer, om det inte visar sig att de får extra Hull Points eller liknande.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Enheter/Wargear som på något sätt blivit bättre/sämre

Inlägg av Blom »

Utan att kollat i regelboken utan bara läst rykten.

Dreadknighten med teleport. Kommer man någonsin använda 30" hoppet när man kan göra sin 24" vector move? 6" extra vs d3+1 CC attacker på valfritt mål. Inte kunna bli träffat med skytte eller assaultat (eller hur var det?).
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Enheter/Wargear som på något sätt blivit bättre/sämre

Inlägg av XecrNist »

Ja, om Hell Blades räknas Power Swords och har AP3? Om det stämmer blev Fiends helt plötsligt mycket bättre på att döda något med 2+ armour save än Bloodcrushers, nerfnerfnerfnerf :?

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Enheter/Wargear som på något sätt blivit bättre/sämre

Inlägg av Rasmus »

Blom skrev:Utan att kollat i regelboken utan bara läst rykten.

Dreadknighten med teleport. Kommer man någonsin använda 30" hoppet när man kan göra sin 24" vector move? 6" extra vs d3+1 CC attacker på valfritt mål. Inte kunna bli träffat med skytte eller assaultat (eller hur var det?).
En dreadknight är MC Jump Infantry, inte Flying MC. Ser absolut ingen anledning till att den ens har Vector move.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Enheter/Wargear som på något sätt blivit bättre/sämre

Inlägg av Blom »

Rasmus skrev:
Blom skrev:Utan att kollat i regelboken utan bara läst rykten.

Dreadknighten med teleport. Kommer man någonsin använda 30" hoppet när man kan göra sin 24" vector move? 6" extra vs d3+1 CC attacker på valfritt mål. Inte kunna bli träffat med skytte eller assaultat (eller hur var det?).
En dreadknight är MC Jump Infantry, inte Flying MC. Ser absolut ingen anledning till att den ens har Vector move.
Då är det jag som inte kan reglerna ordentligt än ;) Säger ju att jag inte läst reglerna^^
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: Enheter/Wargear som på något sätt blivit bättre/sämre

Inlägg av Fenris »

Witchblades är nu S+2T6 istället för Sx3+1T6 mot fordon.
Power swords AP3. (banshees kommer åka upp på hyllan och samla damm)
Holo-field, kommer bara vara användbart mot penetrating shots.
Haywire grenades med nya hull points systemet kommer detta vara en no-brainer.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Enheter/Wargear som på något sätt blivit bättre/sämre

Inlägg av Ancalagon »

Crons blev generellt bättre. Deras glancingregel på Gaussvapen är kanon. Deras Tesla vapen blev också bättre eftersom varje Snap Shot eller Overwatch träff blir 3 hits.

Användarvisningsbild
Per Andersson
Inlägg: 50
Blev medlem: 27 feb 2012, 21:23

Re: Enheter/Wargear som på något sätt blivit bättre/sämre

Inlägg av Per Andersson »

Termosar blev bättre i största allmänhet i och med att power weapons nu är AP3.

snolb
Inlägg: 205
Blev medlem: 08 okt 2008, 21:40

Re: Enheter/Wargear som på något sätt blivit bättre/sämre

Inlägg av snolb »

Nu räcker det med att en gubbe har Fearless för att hela enheten ska få det. Nu kan Abaddon promenera med termosar utan att de springer av bordet...

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Enheter/Wargear som på något sätt blivit bättre/sämre

Inlägg av The Gretchin »

Nu har jag inte boken utan har bara hört vissa ändringar men har inte Mega-Nobz (sämre PW:s) tagit ett stort steg, precis som Nob Bikers (alltid FnP, T5 mot allt)?
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Skriv svar