ETC-uttagning

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: ETC-uttagning

Inlägg av Flygmaskin »

Gonka Koff skrev:Kul att Kickern är med igen! Tror på att ge honom en fläskig, rejält endimensionell slagarmé så han kan utnyttja sina iskalla slaktarskalle till det yttersta.

Fast den däringa flygmaskin-Uttern har man ju hört ska vara bättre på att hångla än att spela, så jag gissar att han skulle kunna bli en utmärkt groupie, givetvis med löfte om att få spela i laget om han mysar upp alla under detta och kanske ett par år framöver... ;).

/ex-coachx2, ex-standin force majiure, ex-hangaround
Gonka
It's on!
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: ETC-uttagning

Inlägg av Papa D »

Så där. Nu är laget uttaget. Som vanligt är det tight och flera tilltänkta på för få platser. I år hade jag svåra val mellan Flogger, Max, Fällström, Samuel och så vidare. Men till sist gled coach Jocke och kung spela, så dialog initierades och Joakim E acceptera att spela, något jag är mycket glad för.

Så laget är färdig och arbete med listor är i full fart. Ost marineras, lagras och vänds ut och in för att verkligen ysta ut de sista ur varje poäng. Laget består av:

Daniel Hesselberg
Jimmy Hesselberg
Per Sturesson
Pär Hylander
Joakim Engström
Olof Svensson
Robert Gustavsson
Richard Tröger

Nytt för i år är att jag ska bjuda in ETC aspiranter till etc forumet samt till våra träningsläger. Allt för att öppna upp forumet och öka transparens samt få ny input och få fler spel kamrater. Jag tänkte fråga en handfull spelare om detta och hoppas folk har tid att hjälpa oss i landslaget så vi kan hämta hem lite av förlorad ära från förra årets jumbo placering.

Mvh

Papa D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: ETC-uttagning

Inlägg av Flogger »

Grattis Lilljocke din lilla räv! Ingen dålig födelsedagspresent ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: ETC-uttagning

Inlägg av Neth_Oni »

Bara duktiga spelare så med lite bättre planering än förra året tror jag ni kan gå långt! :) Träningsläger låter kul, ta det lugnt med ölen bara ;)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: ETC-uttagning

Inlägg av DHettNeck »

Stort grattis lilljocke!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: ETC-uttagning

Inlägg av Joakim »

Flogger skrev:Grattis Lilljocke din lilla räv! Ingen dålig födelsedagspresent ;)
I know, men fan du får se till att ta en platsen nästa år så vi får med en GoBare också!

Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Re: ETC-uttagning

Inlägg av Gullberg »

Stort grattis till alla i laget! Och då särskilt till den siste, lilljocke

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: ETC-uttagning

Inlägg av Gonka Koff »

Grattis Jocke! Du har väl varit på fler ETC än de flesta har varit på turneringar överhuvudtaget?

Kul att du är med!!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: ETC-uttagning

Inlägg av Joakim »

Tack! Har bara missat ett så kul att få fortsatt förtroende!

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: ETC-uttagning

Inlägg av egge »

Spännande! Grattis alla.

Vart skall man följa för att få bäst information om ETC under själva turneringarna?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar