Fake PayPal

För allmänt skitsnack
Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Fake PayPal

Inlägg av imp »

Min fru håller på att försöka sälja ett par fåtöljer på blocket. Hon belv kontaktad av en brittisk kvinna som ville att vi skulle skicka grejerna till London. Visst, tänkte hon och sa att det var ok. Lyckligtvis har hon inte ett PayPal-konto, så vi körde med mitt. Fick ett mail som låtsades vara från PayPal (såg ut precis som det skulle, förutom det att avsändarens namn var en korrekt e-mail adress till PP, men det var inte avsändaradressen). De låtsades överföra 4000 kr, varav jag skulle betala 3000 kr till firman som skulle få sakerna till London. Lyckligtvis är jag inte dum nog att lägga ut pengarna, som givetvis skulle betalas in på mitt konto så snart jag skickat pengarna för frakten vidare via Western Union... :lol:

Mailade och sa att det var ett problem med överföringen, men att jag givetvis skulle skicka pengarna vidare så snart de fanns på mitt konto, givetvis minus PayPals avgifter. :roll:

Möblerna finns dessutom att köpa på IKEA i London, för mindre än vad hon låtsas tänka sig betala för använda ex.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Fake PayPal

Inlägg av Seregon »

Sedan anmälde ni det hela till Paypal samt brittiska polisen?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Fake PayPal

Inlägg av imp »

Bara PayPal. Kollade med Svenska polisen, men det skulle inte anmälas då bedrägeriförsök av denna sort tydligen inte är ett brott. Brott blir det först när nån går på det
En bild säger mer än 1000 kaniner

Skriv svar