Pappa!

För allmänt skitsnack
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Pappa!

Inlägg av DHettNeck »

Grattis!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Pappa!

Inlägg av Jocke Rapp »

Tack så hemskt mycket allihop! Och jodå, det finns nog lite tid till övers för plastfigurer också. Gjorde klart BSK-armén igår, ska väl försöka speltesta den lite till innan turneringen också. Sen blir det ju drygt tre månader pappaledighet i nästa år, då vankas ny armé! =)

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Pappa!

Inlägg av Delirium »

En systerarmé?
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Pappa!

Inlägg av HeadWar »

Delirium skrev:En systerarmé?
:lol:

Hylander säger att det går bra att måla när den lilla sover, själv har jag August i bärsele när han sover så det blir lite dålig arbetsställning, men det går att få lite gjort iaf. I övrigt, räkna inte med att ens hinna titta på modellerna.

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Pappa!

Inlägg av Anton »

Att alltid sova i bärsele (bara på dagen antar jag?) låter som en vana jag skulle vänja lille August av med illa kvickt. Det lär inte vara så bra för ryggen när han blir tyngre och du blir väldigt begränsad under den tid han egentligen inte behöver dig. Fast det är ju beroendeframkallande att ha honom så nära förstås.

Under min första pappaledighet fick jag grymt mycket målat och rätt mycket spelat också. Bland annat 10000 poäng Epic på tre månader och då var jag bara föräldraledig på halvtid. Barn sover mycket och man har numerärt överläge med två vuxna på ett barn på kvällar och helger. Betydligt svårare när barn nummer två kommer. Hämta/lämna på dagis tar en stor tugga av vardagarna och bebisen har helt andra behov än storebror/storasyster. Första året med Oskar spelade jag fem turneringar, motsvaranade för Lovisa blev en enda.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Pappa!

Inlägg av HeadWar »

Jo, bara på dagen. Handlar mest om att har jag honom i bärsele kan jag vara säker på att han sover minst 1½ timme, annars är risken att han vaknar efter 45 minuter och jag inte lyckas söva om honom, då har jag ju förlorat 45 minuter som jag kunde sitta ostört framför datorn, för det fungerar fint. ;)

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Pappa!

Inlägg av Jocke Rapp »

Hur gamla var era grabbar när ni var hemma med dom?

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Pappa!

Inlägg av Anton »

Sju och en halv månad som yngst.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Pappa!

Inlägg av HeadWar »

Ett år, inne på månad två nu.

Nu sover han på sängen för övrigt. Vaknade medans jag skrev det här såklart, efter 45 minuter som en klocka. Men fick honom att somna om, och jag har redan fått 30 minuters kvalitetstid med min nya Dreadnought. Tack Anton. :D

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Pappa!

Inlägg av Hylander »

HeadWar skrev: Hylander säger att det går bra att måla när den lilla sover, själv har jag August i bärsele när han sover så det blir lite dålig arbetsställning, men det går att få lite gjort iaf. I övrigt, räkna inte med att ens hinna titta på modellerna.
Jovisst går det utmärkt att måla en del. Men ibland ryker tiden så man kanske inte skall räkna med det ;)

Stort grattis, förresten :)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar