40k film

För allmänt skitsnack
paintner

Re: 40k film

Inlägg av paintner »

Arioch skrev:Kom igen nu Stallone som häftig IG kille. Teamat med Dolph och arnold... jag vet att ni vill se sånt! Och inte att förglömma Angelina Jolie som Creed :)
en film jag inte ens skulle se om de kastade den efter mig ... =))

en tv-serie så som 'Star Wars: Clone Wars' skulle ju vara rätt nice =)
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

We regret to tell you that we are not yet in a position to confirm a dispatch date for Ultramarines, although we still anticipate shipping to commence next week. Both the Codex team and our suppliers are continuing to work flat out to make this happen.

Some of you waiting for your order have asked us what the problem is. We would like to reassure you the issue is not with the movie itself, but with one of the other components of the collector’s set.

Once more, please accept our sincere apologies for the delay. We will posting further updates on http://www.ultramarinesthemovie.com and emailing all existing customers as soon as we have more news.

Codex Pictures

paintner

Inlägg av paintner »

jo läste det. känns ändå som de borde vetat om det lite tidigare än dagen för shipping =))

Mutt

Inlägg av Mutt »

paintner skrev:jo läste det. känns ändå som de borde vetat om det lite tidigare än dagen för shipping =))
Kan säkerligen ha varit så att en underleverantör lovade att sakerna skulle finnas hos dem tills den utsatta dagen och kan även hållit fast vid detta fram mot dagen D.

paintner

Inlägg av paintner »

Mutt skrev:
paintner skrev:jo läste det. känns ändå som de borde vetat om det lite tidigare än dagen för shipping =))
Kan säkerligen ha varit så att en underleverantör lovade att sakerna skulle finnas hos dem tills den utsatta dagen och kan även hållit fast vid detta fram mot dagen D.
mycket möjligt. men känns ändå lite lustigt då de borde packat allt INNAN den 29e =)
men men. får väl se om det den dyker upp innan jul. vore kul o veta vad det är som är knas.

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

De kanske beställde grejerna för 2-3 månader sedan och blev lovade att de skulle finnas på plats en månad innan släpp. Sen vart det fördröjningar och de fick ett nytt löfte om att grejerna skulle komma veckan innan släpp.. och så vidare. Inte speciellt ovanligt att något i första led skapar en "ursäkta fördröjningen"-kedja från företag till företag till företag till kund.

Det suger, men vad ska man göra? :)

(Detta är givetvis spekulativt. Har ingen aning om varför det inte fungerar för just dem.)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Woot! Kvällen är räddad. :)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Urgh...

Mestadels snygga modeller och texturer, men animationen varierade mellan dålig och bedrövlig, med en story värdig en femåring.

Jag förväntade mig inte något mästerverk, men jag förväntade mig något bättre än det här.

paintner

Inlägg av paintner »

HeadWar skrev:Urgh...

Mestadels snygga modeller och texturer, men animationen varierade mellan dålig och bedrövlig, med en story värdig en femåring.

Jag förväntade mig inte något mästerverk, men jag förväntade mig något bättre än det här.
får lov att hålla med ... inte ens i klass med b-action.
och dålig dialog och röster var det med.

++ edit ++
känner mig lite skändad efteråt på ngt vis ... lite tom.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

vet inte riktigt vad jag ska tycka..

förrutom att ansiktsuttycken var animerade som bajs, tyckte jag resten var snyggt gjort.
sedan hade jag hoppats på att motståndet skulle vara typ orks eller nids eller så, men det känns gnälligt att klaga på.

story-mässigt fanns det väl en del att förbättra (var det verkligen Dan Abnett som skrev det här?), men Aliens- och Starship Troopers-referenserna var lite underhållande.
sedan instämmer jag i att dialogen var lite... meh.. kändes knappt att ultra-marinsen var ultra-marines, men pertwee, och stamp och de andra tycker jag gjorde ett bra jobb.. i like..

men för att vara ett första officiellt försök till en 40k-film är jag ändå rätt nöjd, så slutbetyget är ändå godkänt..

EDIT: fast det kanske bara är jag som inte är så kräsen

ps. är det någon som kan förklara varför alla utom kaptenen är fastspända när de åker thunderhawk, och hur spejs-marines i sin "tunga" rustning kan hoppa typ 8-10 meter upp i luften?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skriv svar